עיריית תל אביב: בעקבות הגשמים, יש חשש לזיהום מי הים

בעקבות הגשמים המשמעותיים שירדו בימים האחרונים והצפי לגשמים נוספים בימים הקרובים, קיים חשש לזיהום מי הים בשל זרימת מי גשמים המכילים לכלוך מצטבר מרחובות וכבישי העיר • לפי השירות המטאורולוגי, הגשם שירד בדרום תל אביב בשבת הוא העוצמתי ביותר מאז החלו המדידות

דרום תל אביב מוצפת / צילום: דוברות המשטרה מחוז ת"א
דרום תל אביב מוצפת / צילום: דוברות המשטרה מחוז ת"א

עיריית תל אביב-יפו מודיעה כי בעקבות הגשמים המשמעותיים שירדו בימים האחרונים והצפי לגשמים נוספים בימים הקרובים, קיים חשש לזיהום מי הים בשל זרימת מי גשמים המכילים לכלוך מצטבר מרחובות וכבישי העיר. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, העירייה מודיעה על פסילת החופים לרחצה עד להודעה חדשה וקבלת תוצאות תקינות.

שלשום (א') ירדו בתל אביב ובאזורים נוספים במישור החוף כמויות גדולות של גשם ובעוצמות גבוהות. הגשמים גרמו להצפות רבות בשטחים העירוניים וגבו את חייהם של שלושה בני אדם. כמו כן נגרמו נזקים רבים לתשתיות. לפי השירות המטאורולוגי, בדרום תל אביב היו עוצמות גשם חזקות וחריגות מאוד בשעות הבוקר והצהריים. בתחנת תל אביב חוף (שנמצאת ליד מוזיאון האצ"ל) נמדדו בתוך שעתיים 79 מ"מ מתוכם 67 מ"מ בשעה אחת, 54 מ"מ בתוך 30 דקות ו-42 מ"מ בתוך 20 דקות.

עוצמות הגשם החריגות, הן הגבוהות ביותר לפרקי הזמן הללו מאז החל רישום עוצמות הגשם בתחנות גוש דן בתחילת שנות ה-40. מנתוני השירות המטאורולוגי עולה כי לפרקי זמן של 20 עד 30 דקות תקופת החזרה של עוצמות הגשם לאזור תל אביב היא 100 שנים ויותר. גם בבדיקה של אזורים אחרים בארץ התקבלו מקרים בודדים בלבד של עוצמות גשם מסדר גודל כזה. לפי עיריית תל אביב, ביום אחד, ירדה בתל אביב 20% מכמות הגשמים השנתית והנזק שנוצר הוא כאמור רב.