דיווח חיובי מסיאול מקרב את הביטקוין שוב ל-8,000 דולר

ועדה ממשלתית המליצה לבורסה לניירות ערך בסיאול לרשום לראשונה את הביטקוין למסחר כנכס פיננסי • בשבוע שעבר הוטל מס עצום, של כמעט 70 מיליון דולר, על Bithumb, בורסת הקריפטו הגדולה בקוריאה הדרומית

ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שוק המטבעות הקריפטוגרפיים נצבע ביממה האחרונה בירוק, כששער הביטקוין, המטבע המוביל בשוק, משלים עלייה יומית של כ-5% ונראה קרוב לחצות את הרף של 8,000 דולר - לראשונה מאז 21 בנובמבר 2019. בשעות הצהריים נע שער הביטקוין (BTC) מעל ל-7,900 דולר, כשהוא משקף למטבע הקריפטו שווי שוק של כ-143.5 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

דיווח שעשוי לתמוך בסנטימנט החיובי בשוק ביממה האחרונה, הגיע אתמול מקוריאה הדרומית, שם הודיעה ועדה ממשלתית כי היא ממליצה לבורסה לניירות ערך בסיאול (KRX) לרשום לראשונה את הביטקוין עצמו למסחר כנכס פיננסי. על פי דיווח שפורסם באתר Business Korea, הוועדה הנשיאותית ל"מהפכה התעשייתית הרביעית", שהוקמה על ידי ממשלת קוריאה, המליצה גם לאפשר לנכסים הקשורים במטבעות קריפטוגרפיים, כמו נגזרים על הביטקוין, להיסחר בבורסת סיאול.

עוד המליצה הוועדה לממשלת קוריאה הדרומית לשקול מתן רישיונות עסק או הנחיות רגולטוריות לבורסות קוריאניות למטבעות קריפטוגרפיים, ונימקה את ההמלצה בכך ש"לא ניתן עוד לעצור את המסחר בנכסי קריפטו" במדינה. המלצה נוספת לממשלה, על פי הדיווח, היא לאפשר לחברות מקומיות להציע פתרונות של משמורת למטבעות קריפטוגרפיים, ובכך להימנע מצורך להסתמך על שירותי משמורת מחברות זרות.

קוריאה הדרומית מגלה בשנים האחרונות עניין גובר בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים. באחרונה הודיעה ממשלת קוריאה כי היא מעוניינת להתחיל להטיל מסים על רווחי הון מהחזקות במטבעות קריפטו. בשבוע שעבר דווח כי רשות המסים של קוריאה הדרומית הטילה מס עצום של יותר מ-80 מיליארד וון דרום-קוריאני (כ-69.5 מיליון דולר) על Bithumb, בורסת הקריפטו הגדולה במדינה.

שנה טובה לביטקוין: שוק הקריפטו גדל ביותר מ-50% ב-2019

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.