המסחר בת"א ננעל בעליות: ת"א 90 עלה ב-0.8%, טבע איבדה 1.3%

מניית לאומי עלתה ב-0.3%, נייס טיפסה ב-1.7%, טבע איבדה 1.3%, דלק ירדה בכ-1% • אי.בי.אי העריכו בסקירתם השבועית כי העימות בין ארה"ב לבין איראן "לא מהווה סיבה מספקת להידרדרות בסנטימנט"

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') בעליות על רקע היציבות בניו יורק, שם המדדים 'שכחו' את הדרמה שנרשמה הבוקר עם תקיפת בסיסי הצבא האמריקאי בעיראק. מדד ת"א 35 עלה ב-0.1%, ת"א 90 טיפס ב-0.8%, ומדד הבנקים נשאר ללא שינוי. 

לאומי  עלתה ב-0.3%, נייס  טיפסה ב-1.7%, טבע  איבדה 1.3%, דלק  ירדה בכ-1%. מניית אלקטרה  זינקה ב-6%, כך גם מנייתה של ליבנטל ומנדלסון .

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

15:30

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל ביציבות, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על שינויים קלים לקראת פתיחת המסחר שם.

בבית ההשקעות אי.בי.אי העריכו בסקירתם השבועית כי העימות בין ארה"ב לבין איראן "לא מהווה סיבה מספקת להידרדרות בסנטימנט", אולם יחד עם זאת ציינו כי הוא "מעלה את חשיבות החתימה של הסכם סחר חלקי (בין ארה"ב לבין סין, א' ל'), הצפויה להתרחש ב-15 בינואר".

לפי אי.בי.אי, "במידה ותירשם דחייה משמעותית של מועד זה, תרחיש עם הסתברות נמוכה להערכתנו, נכסי הסיכון חשופים להידרדרות מהירה על רקע התמחור הנוכחי המתאפיין במכפילים גבוהים וברמות מרווחים נמוכים בשוק הקונצרני".

עוד בנושא ציינו כי "בהשוואה לרמות התמחור הגבוהות בארה"ב, התמחור בשוק הסיני זול יותר, ובהנחה שלא תחול החרפה מחודשת של מלחמת הסחר, הרי ששוק זה בעל פוטנציאל עלייה תוך סגירת חלק מהפער בפרמיית הסיכון, שנפתח בשנה האחרונה".

לגבי מצב הכלכלה האמריקאית ציינו באי.בי.אי כי "מבחינת נתוני המאקרו בשבוע האחרון התקבלו סימנים ראשונים להשפעת הסכם הסחר החלקי הצפוי בין ארה"ב לסין, ולפחות בכל הנוגע לפעילות התעשייה ההשפעה מאכזבת למדי".

לגבי זירת המאקרו המקומית, לקראת הודעת הריבית של בנק ישראל הצפויה מחר (ה'), באי.בי.אי העריכו כי זו תישאר ללא שינוי, ברמה של 0.25%. עוד הוסיפו בנושא כי "החלטת הריבית האחרונה הבהירה, ובצדק, כי המגרש העיקרי הרלוונטי למדיניות המוניטרית כיום הוא שוק המט"ח, וזאת על רקע רמת הריבית הנושקת לאפס".

לפי הערכת אי.בי.אי קיים "אפסייד משוקלל במדד ת"א 35 שנע סביב 7%", ולגבי השוק הקוצרני מעדיפים שם "אג"ח ספציפיות על פני המדדים". בעניין שוק החוב הממשלתי בבית ההשקעות מעניקים עדיפות לאפיק צמוד המדד על פני השקלי.

בצד החיובי של מדד ת"א 35 מתחזקות מניית החברה לישראל  וזו של החברה בת שלה, כיל  , בכ-1% והמניות הדואליות של לייבפרסון   ופריגו   עולות בכ-1.5%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניות חברות הביטוח של הפניקס  והראל  נחלשות בכ-2%.

עוד במסחר, חברת ביג , המקדמת בימים אלה הנפקת אג"ח, עדכנה היום על קבלת "היתר דיפון וחפירה לפרויקט ביג פאשן גלילות", ומנייתה מתחזקת בכ-3%-2%.

מניית אנרג'יקס  מרכזת מחזור מסחר ער, ועולה בכ-3% ומניית המתחרה אנלייט  מטפסת בשיעורים דומים. גם מניית חברת מג'יק  מרכזת עניין, ומציגה עליות של כ-2%.

יחידות ההשתתפות של נאוויטס פטרוליום  עולות בכ-5% אחרי זינוק של 11% שהציגו אתמול, בעקבות הודעת השותפות כי חתמה על הסכם לרכישת 30% מהזכויות ברישיונות תגלית הנפט הימית Sea-Lion שבאיי פוקלנד.

חברת הנדל"ן ליבנטל  עדכנה כי "אושרה הפקדת תוכנית בנייה על מגרש 'סיפולוקס' בתל אביב", ומנייתה מגיבה בקפיצה של כ-8%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות, וכך גם במסחר באג"ח הממשלתיות.

14:10

המסחר בת"א מתנהל בעליות של עד 0.2% במדדים המובילים. את העליות במדד ת"א-35 מובילות מניות פריגו  , לייבפרסון  , שיכון ובינוי , החברה לישראל  ובזן , שמתחזקות כולן בין 1% ל-1.5%. בצד השלילי נחלשות בשיעורים דומים הפניקס , איי.אפ.אפ   והראל השקעות .

מניית רני צים  מרכזת עניין ועולה בכ-0.9%. עלייה בשיעור דומה נרשמת במניית אס.אר אקורד . שתי החברות, של האחים רני ועדי (בהתאמה) צים, נמצאות ברמות שיא, והאחים מנצלים זאת לגיוס ולמימוש.

 עוד פורסם היום כי חברת לפידות קפיטל , ושותפתה אלטשולר שחם גמל , ימכרו כ-18% ממניות אפריקה מגורים  תמורת 200 מיליון שקל, לקראת השלמת הרכישה של אפריקה ישראל .

13:15

המדדים המובילים בת"א עברו להיסחר בטריטוריה החיובית והם רושמים עליות קלות של עד 0.1%.  

12:30

ירידות השערים בת"א נמחקו, והמדדים המובילים נסחרים ללא שינויים מהותיים, סביב רמות הפתיחה.

מניית פריגו   בולטת בעליות של כ-1.3%.   

11:45

נמשכות הירידות הקלות בת"א והמדדים המרכזיים מאבדים כ-0.3%. את הצד החיובי במדד ת"א-35 משיכה להוביל שפיר הנדסה  שמתחזקת בכ-1.1%. עוד בולטת פריגו   שמתחזקת בכ-1%. מניית בזן  מתחזקת בכ-0.5%. יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  עברו לעליות של כ-0.5%, לאחר שהובילו קודם לכן את הירידות במדד המוביל. 

את הצד השלילי במדד מובילות מניות איי.אפ.אפ   שמאבדות 1.8%. טבע   ואופקו   נחלשות בכ-0.8% והראל  מאבדת 0.9%.

בקרב מניות השורה השנייה בולטות בעליות אודיוקודס   שמזנקת בכ-4%, ודור אלון  שמתחזקת בכ-3%.

מניית ביג  מתחזקת בכ-1.7%. היום פורסם כי אחרי ארבע שנים של המתנה פרויקט ביג גלילות יוצא לדרך.

מניית סאפיינס  מרכזת עניין ועולה ב-1.5%. אתמול פורסם כי סאפיינס קונה חברת אינשורטק גרמנית ב-28.4 מיליון אירו. 

היחידות של שותפות נאוויטס  ממשיכות זינוק של יותר מ-8% מאתמול, ומתחזקות בכ-4.3%. אתמול פורסם כי נאוויטס נכנסת להשקעה בנכס נפט ענקי ליד איי פוקלנד.  

09:45

המסחר בת"א נפתח הבוקר בירידות שערים קלות במדדים המובילים, על רקע המתיחות המסלימה במזרח התיכון. המדדים המובילים רושמים תנודות קלות סביב רמות הפתיחה.

מניית שפיר הנדסה  בולטת בצד החיובי ומתחזקת בכ-1.4%. החברה דיווחה כי הפרקליטות הודיעה שתיקי החקירה נגד החברה ובעלי שליטה בה נגנזו ללא הגשת כתבי אישום.

בצד השלילי בולטות יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  שמאבדות כ-1.4%.

מניית חברת ליבנטל  מרכזת עניין ומזנקת ב-12%. החברה דיווחה כי קיבלה אישור בנייה על מגרש "סיפולוקס" בת"א. 

06:45

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הנעילה השלילית אמש (ג') בוול סטריט וההסלמה ביחסי ארה"ב-איראן. מדד דאו ג'ונס איבד 0.4%, S&P 500 ירד ב-0.3%, והנאסד"ק ננעל כמעט ללא שינוי אך מהצד השלילי.

הזהב עלה אתמול בניו יורק ב-0.4% ל-1,574.3 דולר לאונקיה, מחירו הגבוה ביותר מאז 2013, והירידות בוול סטריט נרשמו על אף שבארה"ב התפרסמו אתמול נתוני מאקרו חיוביים: הגירעון המסחרי של ארה"ב קטן יותר מהצפוי והגיע לרמתו הנמוכה ביותר זה שלוש שנים - בחודש נובמבר עמד הגירעון על 43.09 מיליארד דולר. מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים עלה בדצמבר ועמד על 55 נקודות, לעומת 53.9 בנובמבר. 

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה למדד ת"א 35, כאשר לייבפרסון ופריגו חוזרות עם פער ארביטראז' חיובי של יותר מ-1%. עם פער חיובי אך נמוך יותר שבות טאואר, טבע, נייס וכיל.

אתמול הסתיים יום המסחר בבורסה של תל אביב במגמה מעורבת כשמדד ת"א 35 ירד ב-0.3%, מדד ת"א 125 ננעל כמעט ללא שינוי, בירידה של 0.04%, ומדד ת"א 90 עלה ב0.7%. מדד הבנקים איבד 1.2% ומדד ת"א SME60 עלה ב-1.4%.

בבורסות אירופה נרשמה אתמול מגמה חיובית קלה לאחר שלושה ימי ירידות. בפרנקפורט עלה מדד דאקס ב-0.7%, מדד פוטסי הבריטי ומדד קאק 40 הצרפתי ננעלו כמעט ללא שינוי. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.3%.