עקב הקיפאון הפוליטי? חברת השמירה אבידר מבקשת צו לפתיחת הליכים

אבידר היא מחברות השמירה הגדולות במשק הישראלי, ובין לקוחותיה נמנים משרדי ממשלה וגופים ציבוריים גדולים • טוענת כי על רקע הקיפאון הפוליטי היא הגיעה לסחרור ואינה מסוגלת לשלם לעובדיה את משכורות חודש דצמבר 2019 בעקבות עיכוב תשלומים המגיעים לה מהמדינה • ביהמ"ש קיבל את בקשת החברה

חדלות פירעון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
חדלות פירעון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת השמירה "ביטחון שירותים אבידר בע"מ" הגישה היום (ד') בקשה דחופה למתן צו לפתיחת הליכים על-פי חוק חדלות פירעון, וכן להורות על הפעלת החברה לתקופה של 60 ימים במהלכה תשלים החברה לטענתה עסקה למכירתה למשקיע חדש צורך הבראתה. עוד ביקשה החברה כי הנאמן שימונה על-ידי בית המשפט יפעל לגביית עשרות מיליוני השקלים שמגיעים לחברה מלקוחותיה.

חברת אבידר הוקמה בשנת 1987 ומעסיקה כיום למעלה מ-1,600 עובדים. אבידר היא מחברות השמירה הגדולות במשק הישראלי, ובין לקוחותיה נמנים משרדי ממשלה וגופים ציבוריים גדולים, כגון אגד, רכבת ישראל, רשות שדות התעופה, התעשייה האווירית, ועוד. מהמסמך שהגישה אבידר עולה כי 60% מפעילות החברה מרוכזים במגזר המוסדי-ממשלתי.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נכתב כי מדובר בבקשה דחופה ביותר שמטרתה לאפשר את המשך פעילות החברה ושימור פעילותה כעסק חי בטווח המיידי, וכי הכוונה היא למכור את העסק למשקיע החדש כבר בימים הקרובים. עוד נכתב כי אם לא תתקבל הבקשה לפתיחת הליכים לצורך הבראת החברה, קיים חשש כבד כי היא תקרוס כבר בימים הקרובים.

בבקשה נטען כי החברה הגיעה לסחרור ואינה מסוגלת לשלם לעובדיה את משכורות חודש דצמבר 2019 בעקבות עיכוב תשלומים המגיעים לחברה ממדינת ישראל, זאת בשל הקיפאון הפוליטי. על-פי הנטען, מדובר בסכומים שהצטברו לכדי 20 מיליון שקל שטרם שולמו בגין שירותי אבטחה שכבר סופקו על-ידי החברה. 

עוד נכתב בבקשת החברה כי היא נפלה קורבן להונאה על-ידי קבוצת טריניטי בהיקף של 14 מיליון שקל.

על-פי הבקשה, נכון לינואר 2020 צברה החברה חובות בהיקף של כ-74 מיליון שקל, ובנוסף יש לחברה חובות מותנים נוספים בסך כ-16.5 מיליון שקל.

את חברת אבידר מייצגים עורכי הדין שי גליקמן, יונתן גמרניק ועידית קורן ממשרד דורון, טיקוצקי, נס, קנטור, גוטמן, עמית, גרוס ושות'. 

עדכון: בדיון שהתקיים היום קיבלה השופטת באינה טאובר את בקשת החברה. כמו כן היא מינתה את ד"ר שלמה נס ואת רו"ח שלומי פיליבה לנאמני החברה.

"סבורני כי אכן קיימת דחיפות במתן סעדים זמניים ולמינויו של נאמן זמני כבר כעת, וזאת הגם שהבקשה טרם הומצאה לנושים המהותיים של החברה, וזאת על-מנת לאפשר את המשך הפעלת החברה ושימור פעילותה, בהינתן שמדובר בחברה המעסיקה כ-1,600עובדים ברחבי הארץ".

לאור זאת קבעה השופטת כי "ניתן בזאת צו זמני המורה על עיכוב כל ההליכים המתנהלים כנגד החברה, לרבות הליכים משפטיים ו/או הליכי גבייה ו/או הליכי הוצאה לפועל ו/או מימוש נכסים ו/או מימוש שיעבודים ו/או מימוש או חילוט ערבויות בנקאיות וכיוצא באלה".