מרכז שליטה נגד איומי סייבר נחנך היום בבאר שבע

ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא: "מטרת המרכז היא לתת מעטפת הגנתית טובה יותר שתשפר את היקף ומהירות התגובה לאירועי סייבר, הן לספקיות התקשורת והן ברמה הלאומית"

מרכז שליטה נגד איומי סייבר נחנך היום בבאר שבע במעמד שר התקשורת דוד אמסלם, ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא ומנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן. המרכז, ראשון מסוגו בישראל, ייתן מענה לאומי רחב לאיומי סייבר על משק התקשורת ולשמירה על הרציפות התפקודית שלו.

המרכז החדש, שיחל לפעול בתחילת פברואר, הוא חלק מהמרכז הארצי לניהול אירועי סייבר של מערך הסייבר הלאומי, הממוקם בפארק ההייטק בבאר שבע. הקמת המרכז, שמיועד לספקיות סלולר, אינטרנט ותשתיות בתחום התקשורת, הוא חלק מההיערכות של המדינה לאתגרים שמציבות רשתות התקשורת החדשות. כחלק מתפקידיו, יגבש המרכז תמונת מצב שוטפת, ירכז דיווחים, יסייע לספקיות במענה ראשוני לתקיפות ובטיפול בהן, ישתף מידע והתרעות ייעודיות וכן יפעל להעלאת רמת ההגנה ולצמצום משטח התקיפה. המרכז יאויש 24 שעות על ידי אנליסטים ומומחי סייבר.

אמסלם אמר: "אנחנו נערכים לכל תרחיש ומביאים את מדינת ישראל למוכנות מקסימלית לכל איומי הסייבר הרבים הבאים לפתחנו. אני תמיד שמח וגאה לראות איך ישראל הקטנה היא מעצמה עולמית בכל הנוגע לתחום הסייבר".

לדברי אונא, "איומי ואתגרי הסייבר על ספקיות התקשורת נמצאים במגמת עליה תמידית. מטרת המרכז היא לתת מעטפת הגנתית טובה יותר שתשפר את היקף ומהירות התגובה לאירועי סייבר הן לספקיות התקשורת והן ברמה הלאומית".