מניית ראדא ממשיכה לטוס, והחברה הביטחונית הבטיחה גיוס הון של 20 מיליון דולר

בגיוס השתתפו מוסדיים אמריקאים, לאחר שהפעם פנתה החברה לשוק בארה"ב במטרה לקבל יותר הכרה ולהשיג סיקור מצד אנליסטים • לאחרונה פתחה החברה מפעל ייצור חדש במרילנד • DBSI תרד להחזקה של 15.9% מראדא

דב סלע, מנכ"ל ראדא / צילום: שלומי יוסף
דב סלע, מנכ"ל ראדא / צילום: שלומי יוסף

בשנת 2019 זינקה מניית החברה הביטחונית ראדא  ביותר מ-100%, והמגמה החיובית נמשכה בתחילת ינואר כשהמניה הוסיפה לערכה עוד 25% עד שלשום (ג'). על רקע זה החליטו בחברה לנצל את ההזדמנות ולבצע גיוס הון על בסיס תשקיף מדף קיים. החברה הודיעה אתמול על המהלך והבטיחה לעצמה גיוס של 20.3 מיליון דולר נטו, סכום שצפוי לגדול בשל מימוש האופציה שקיבלו חתמי ההנפקה לרכוש מניות נוספות.

ראדא הנפיקה כ-4.2 מיליון מניות חדשות במחיר של 5.25 דולרים למניה, שמהווה הנחה של 16.5% על מחיר הנעילה של המניה יום קודם לכן. החתמים קיבלו אופציה לרכוש תוך 30 יום עוד כ-629 אלף מניות במחיר זהה, ובכך יעלה היקף הגיוס ברוטו מ-22 מיליון דולר ל-25.3 מיליון דולר. לפי תשקיף המדף, בחברה מייעדים את התמורה מההנפקה לצרכים עסקיים כלליים. בסוף הרבעון השלישי היו לראדא בקופה כ-17 מיליון דולר.

בעקבות ההנפקה, מניית ראדא נחלשה אתמול בנאסד"ק ב-4.5% למחיר של כ-6 דולרים, שעדיין גבוה ב-14.5% ממחיר ההנפקה. שווי השוק של החברה עומד על 231 מיליון דולר.

ראדא מנוהלת על-ידי דב סלע, והיא עוסקת בייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן ובמקביל פועלת בתחום הפעילות המסורתי שלה, אספקת מערכות אלקטרוניקה לכלי טיס (אוויוניקה). בגיוס שבוצע השתתפו משקיעים מוסדיים אמריקאים, בניגוד לפעמים קודמות בהן נכנסו להשקעה בחברה מוסדיים מישראל דווקא. נראה שהסיבה שהפעם פנו לשוק ההון בארה"ב היא במטרה לקבל יותר הכרה ולהשיג סיקור מצד אנליסטים. לאחרונה פתחה החברה מפעל ייצור חדש בארה"ב, הממוקם במרילנד.

בעקבות הגיוס, בעלת המניות הגדולה בראדא, חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, צפויה לרדת מהחזקה נוכחית של כ-17.9% ממניות החברה ל-15.9% מהמניות (כולל מימוש האופציה לחתמים). שווי ההחזקה הנוכחי של DBSI בראדא הוא כ-41 מיליון דולר.

DBSI נכנסה להשקעה בראדא לפני קרוב לארבע שנים כשהחברה הייתה במצוקת נזילות, בהשקעה של מיליוני דולרים בודדים. היא פעלה להשבחת החברה ולאורך השנים נהנתה ממספר מימושים במחירים גבוהים בהרבה מהשקעתה המקורית. כך למשל בקיץ האחרון היא מכרה כ-7% ממניות ראדא לגופים מוסדיים מישראל תמורת 12.7 מיליון דולר, לפי מחיר של כ-4.7 דולר למניה; זמן קצר לאחר המכירה זינקה מניית ראדא בעקבות תקיפת אתרי הנפט בערב הסעודית, כשהחברה עלתה למודעות המשקיעים מאחר שלחברה יש טכנולוגיה המזהה רחפנים וכלי טיס בלתי מאויישים. כיום בין בעלי המניות בחברה ניתן לציין את הפניקס, ילין לפידות ופסגות.

צפי לצמיחה של מעל 50% ביחס ל-2019

לפני הגיוס, ראדא פרסמה השבוע תחזית לשנת 2020, לפיה הכנסות החברה צפויות להסתכם השנה ביותר מ-65 מיליון דולר, צמיחה של מעל 50% בהשוואה לתחזית הנוכחית לשנת 2019, שהיא להכנסות של 43 מיליון דולר. החברה הודיעה שקיבלה בחודש דצמבר הזמנות בהיקף של 6 מיליון דולר כך שסך ההזמנות החדשות בשנה החולפת הגיע ל-60 מיליון דולר. בחברה ציינו כי מעל 80% מההזמנות ב-2019 היו למערכות מכ"מים טקטיים מוגדרי תוכנה, שמוגדרים כמנוע הצמיחה של ראדא, והיתרה לפתרונות האוויוניקה המסורתיים שלה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019, הכנסות ראדא צמחו ב-52.6% והסתכמו ב-30 מיליון דולר, והיא רשמה הפסד נקי של 1.7 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, לעומת רווח נקי של 250 אלף דולר בתקופה המקבילה ב-2018. 

החתם בהנפקה היה CanaccordGenuity.