משה כחלון פורש מהחיים הפוליטיים; לא ייכלל ברשימת הליכוד לכנסת הבאה

בשלב הזה לא ברור אם כחלון יישאר בתפקיד שר האוצר בתקופת המעבר • תוכניותיו אינן ברורות בשלב זה, אך ככל הנראה הוא יעבור למגזר הפרטי

משה כחלון / צילום: רפי קוץ
משה כחלון / צילום: רפי קוץ

שר האוצר משה כחלון פורש מהחיים הפוליטיים ולא צפוי להיכלל ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. עם זאת, ככל הנראה לא צפויה להיות על כך הודעה רשמית. בשלב הזה לא ברור אם כחלון יישאר בתפקיד שר האוצר בתקופת המעבר. 

כחלון, שעמד בשנים האחרונות בראש מפלגת כולנו ודחף לרפורמות חברתיות כשר האוצר, התאכזב מאוד מתוצאות הבחירות לכנסת ה-21, כשקיבל רק ארבעה מנדטים. על אף מספר רב של התחייבויות פומביות שלא לחבור לליכוד ולא לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך לכהן תחת כתב אישום אחרי שימוע, כחלון נשאר לצידו של נתניהו בכל החודשים האחרונים ואף תמך בהצבעת פיזור הכנסת ה-21 בסוף חודש מאי.

כעת, עם פרישתו, יעמוד כחלון בהתחייבות שלו שלא לכהן לצידו של ראש ממשלה תחת כתב אישום ואחרי השימוע.

התוכניות של כחלון אינן ברורות בשלב הזה, אך ככל הנראה הוא יעבור למגזר הפרטי ויעשה לביתו. 

יצוין כי כחלון לא התראיין כמעט בחודשים האחרונים ונמנע מהופעות פומביות. בראיון לעיתון "מעריב" לפני כמה שבועות הוא רמז כי אם לא יהיה שר האוצר אחרי הקמת הממשלה הבאה, הוא יפרוש מן החיים הפוליטיים. 

כאמור, בשלב הזה לא ברור אם כחלון יישאר בתפקיד שר האוצר בתקופת המעבר. אם אכן הוא יפרוש מתפקידו זה עוד לפני הבחירות, תיק משרד האוצר אמור היה כעיקרון לעבור לידי ראש הממשלה נתניהו, כקבוע בחוק כהליך של ברירת מחדל. עם זאת, לאור כתב האישום נגדו ולאור הלכת דרעי-פנחסי, נתניהו פרש לאחרונה מתפקידי השרים השונים בהם החזיק והעבירם לחברי כנסת שונים, וכעת עדיין לא ברור מי יקבל לידיו את התיק החשוב.