טייקון המחשבים מייקל דל שוב מוכר מניות רמי לוי תמורת 46 מיליון שקל

קרן MSD שייסד יזם הטכנולוגיה מכרה בבורסה קרוב ל-2% מהונה של קמעונאית המזון, ונותרה בעלת עניין עם כ-5% מהמניות • מימוש גם באלקטרה צריכה: קרן נוקד של רועי ורמוס ושלומי ברכה חדלה להיות בעלת עניין - מכרה מניות כ-2.5% תמורת כ-35 מיליון שקל ונותרה ונותרה עם כ-3% מההון

רמי לוי / צילום: שני מוזס, גלובס
רמי לוי / צילום: שני מוזס, גלובס

אחרי טיפוס של כ-12% שמציגה מניית רמי לוי  בשנה האחרונה, וכשהיא נסחרת סביב רמות השיא שלה, המשקפות לרשת המזון שווי של כ-2.8 מיליארד שקל, קרן MSD שייסד יזם הטכנולוגיה מייקל דל מכרה בבורסה ביום חמישי האחרון קרוב ל-2% מהונה של רשת הקמעונאות, תמורת כ-46 מיליון שקל. מהעדכון שפרסמה רמי לוי בסוף השבוע בנושא עולה כי MSD מכרה את נתח המניות (225 אלף מניות) לפי מחיר מניה של כ-205 שקל - דומה לשווי השוק הנוכחי שלהן.

המכירה הותירה בידי הקרן של דל, בעלי חברת המחשבים דל, קצת יותר מ-5% מהונה של רמי לוי (כך שהיא נותרה בעלת עניין ברשת) בשווי שוק נוכחי של כ-150 מיליון שקל, לעומת כ-7% שהחזיקה טרם המימוש הנוכחי. עוד הוסיפו ברמי לוי כי המכירה נעשתה על-ידי JNE Master Fund, שהינו השם הנוכחי של קרן MSD.

המכירות הקודמות שביצעה MSD במניות רמי לוי נעשו לפני כשנתיים, בפברואר ובמרץ 2018, וכללו יחד מכירת קרוב ל-3% ממניות רמי לוי. מכירות אלה, שנעשו גם הן בבורסה, בוצעו לפי מחירי מניה של 195-200 שקל, ובתמורה מצרפית של כ-75 מיליון שקל.

MSD הפכה לבעלת עניין ברמי לוי לפני כשבע שנים, כשבמרץ 2013 עדכנה רשת קמעונאות המזון כי הקרן השלימה עסקה לרכישת קרוב ל-5% ממניותיה תמורת כ-90 מיליון שקל ובמחיר מניה של כ-139 שקל, שהגדיל את החזקותיה של MSD ברשת לקצת יותר מ-6% מההון.

מלבד MSD, בעלת עניין נוספת ברמי לוי היא חברת הביטוח הפניקס, עם כ-6% מהמניות, שחלקן נרכשו באוקטובר 2018 מידי המנכ"ל ובעל השליטה, רמי לוי, תמורת כ-45 מיליון שקל. העסקה לרכישת מניותיו של לוי על-ידי הפניקס, שכללו קרוב ל-2% מהון החברה, נעשתה במחיר מניה של כ-180 שקל, והחזקותיו של לוי במניות הרשת שייסד עומדות כיום על 39.5%, בשווי שוק נוכחי של כ-1.1 מיליארד שקל.

כחודשיים לפני שמכר לוי את מניותיו להפניקס הוא מימש כ-2.5% ממניות הרשת תמורת יותר מ-60 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של כ-173 שקל, וטרם לכך מכר בסוף שנת 2016 נתח מהחזקותיו ברשת תמורת קצת יותר מ-70 מיליון שקל, אז לפי מחיר מניה של 154 שקל.

רמי לוי היא רשת קמעונאות המזון השנייה בגודלה בבורסה, כשלפניה ניצבת מובילת השוק שופרסל, בשווי נוכחי של 5.2 מיליארד שקל, אחרי שחיקה שנתית של כ-7% שמציגה מנייתה. המצטרפת האחרונה לבורסה בענף, רשת יוחננוף, נסחרת בשווי של כ-2.3 מיליארד שקל - דומה לשווי שבו החלה להיסחר בסוף חודש נובמבר האחרון.

מימוש של 35 מיליון שקל באלקטרה צריכה 

גם בחברת אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) נודע היום (א') על מימוש מניות משמעותי, מצדה של קרן נוקד של רועי ורמוס ושלומי ברכה, שמכרה נתח של כ-2.5% מהון החברה (534 אלף מניות) תמורת כ-35 מיליון שקל.

המכירה, שנעשתה בבורסה, בוצעה לפי מחיר מניה של כ-66 שקל - דומה לשווי השוק שלה, וזאת אחרי קפיצה של יותר מ-60% שמציגה מניית אמ"צ בשנה האחרונה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של יותר מ-1.4 מיליארד שקל.

בעקבות המכירה חדלה נוקד מלהיות בעלת עניין באמ"צ, ונותרה עם נתח של כ-3% מההון, בשווי שוק נוכחי של כ-45 מיליון שקל.

נוקד הפכה לבעלת עניין באמ"צ לפני קצת יותר משנה, בדצמבר 2018, אז עדכנה אמ"צ על השקעה של 24 מיליון שקל שביצעה נוקד ברכישת כ-2.5% מהון החברה, שהגדילה את החזקותיה באמ"צ לכ-7.5%.

את הרכישה ההיא ביצעה נוקד לפי מחיר מניה של 41 שקל - שהיה דומה אז לשווייה בשוק, ואחרי שחיקה ניכרת שהציגה טרם הפיכתה של נוקד לבעלת עניין בחברה.

אמ"צ עוסקת בעיקר ביבוא ובשיווק מוצרי חשמל, ומחזיקה בפעילות בתחום התקשורת, ונמצאת בשליטת קבוצת אלקו של האחים מיכאל (מייקי) ודניאל זלקינד.

בסוף השבוע זימנה אמ"צ אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש לעדכן את תקרת השכר למנכ"ל החברה, צביקה שווימר, ל-95 אלף שקל, לעומת 80 אלף שקל כיום, מה שעשוי להגדיל גם את סכום המענק השנתי שלו יהיה זכאי, "בין היתר, כתוצאה של מכפלה של משכורות". כל זאת, "במטרה לתמרצו לקדם ולהשלים את מטרות החברה ותוכנית העבודה שלה", וכחלק משינויים במדיניות התגמול שמבקשת אמ"צ לאשר, "לאור הגידול בפעילות החברה והיקף ומורכבות עסקיה".