אלקטרה תבנה חניון בכניסה לבירה ב-320 מיליון שקל

החניון שנמצא בשדרות שז"ר בירושלים יכלול 1,370 חניות

חברת אלקטרה נבחרה להקים חניון חנה וסע תת-קרקעי, בשדרות שז"ר בכניסה המערבית לירושלים, בהיקף של כ-320 מיליון שקל. החניון התת-קרקעי יכלול כ-1,370 מקומות חניה, הפרדה מפלסית ומעבר תת-קרקעי להולכי רגל. עבודות ההקמה יחלו בחודש הקרוב וצפויות להסתיים תוך 42 חודשים. הפרויקט הוא יוזמה של משרד התחבורה ועיריית ירושלים ומבוצע על ידי החברות העירוניות עדן ומוריה.

מאז שנת 2015 מובילה חברת מוריה את הקמת מנהרת שז"ר, המובילה מצומת גשר המיתרים ועד לחיבור עם רחוב אגריפס, באורך של 250 מטר ובעומק של 30 מטר מתחת לפני הקרקע. במנהרה הפרדה מפלסית: בחלק העליון יעברו הקו הירוק של הרכבת הקלה ותחבורה ציבורית ובחלק התחתון, כלי רכב שינועו אל ומחוץ לעיר. עבודות הקמת המנהרה כבר הושלמו ועתה מוקדשים המאמצים להקמת החניון, שהוא החניון הציבורי המרכזי באזור זה. בסמוך לחלק העליון של החניון יהיה חיבור לתחנת הרכבת הקלה של הקו הירוק ולתחבורה הציבורית.

הפרויקט מתווסף לפרויקטים משמעותיים נוספים בהם זכתה אלקטרה בע"מ, שמנוהלת על ידי איתמר דויטשר בשנה האחרונה, וזאת באמצעות אלקטרה תשתיות ואלקטרה בנייה, ביניהם: עבודות תשתית למסילת 431 עבור רכבת ישראל (כ-385 מיליון שקל); ביצוע עבודות בנייה בפרויקט 'לנדמרק' ת"א (כ-715 מיליון שקל); הרחבת מתקן הטיפול הביולוגי בשפד"ן (כ-605 מיליון שקל); הוספת נתיב בכביש 20 במסגרת פרויקט הנתיבים המהירים (כ-430 מיליון שקל); בניית קמפוס אמדוקס ברעננה (כ-330 מיליון שקל) ועוד. אלקטרה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים לשנת 2019 עם עלייה של כ-15% בהכנסות לכ-5.14 מיליארד שקל ועם עלייה ברווח מפעילויות נמשכות לכ-225 מיליון שקל.