הסנאט של ניו ג'רזי יצביע: אמונה דתית אינה תירוץ לגיטימי להימנע מחיסון ילדים

הסנאט של ניו ג'רזי עומד להצביע היום על הצעת חוק שנויה במחלוקת שתבטל את הדת כסיבה להימנע מחיסון ילדים בבתי הספר הציבוריים • יוזמת ההצעה: "כולם זכאים להביע את דעותיהם, אבל לנו יש אחריות להגן על בריאותם וביטחונם של כל הילדים"

חיסונים / צילום: shutterstock
חיסונים / צילום: shutterstock

הסנאט של ניו ג'רזי עומד להצביע היום (ב') על הצעת חוק שנויה במחלוקת שתבטל את הדת כסיבה להימנע מחיסון ילדים בבתי הספר הציבוריים.

מנהיגת הרוב בסנאט, לורטה וויינברג, שהגישה את הצעת החוק, אמרה כי חיסונים הם עניין של בריאות הציבור, והצביעה על מקרי המוות ממחלות מדבקות. "כולם זכאים להביע את דעותיהם, אבל לנו יש אחריות להגן על בריאותם וביטחונם של כל הילדים, האנשים שבחייהם והקהליות שלהם", היא אמרה בראיון ל-CNN.

"נעשה את זה כי זה הדבר הנכון לעשות, ואני מאמינה שיש לנו את תמיכת הסנאט (של ניו ג'רזי) לאשר את החקיקה הזו היום, עם החרגה לבתי ספר פרטיים ומעונות יום שיבחרו לאפשר נוכחות של ילדים לא מחוסנים", היא הוסיפה.

החוק מגיע להצבעה כאשר מספר עולה של הורים בארה"ב מציין אמונה דתית כסיבה להימנע ממתן חיסונים לילדיהם, לפי מחקר חדש - וזאת למרות שאין דת רגילה שאוסרת על חיסונים.

התיקונים האחרונים להצעת החוק נעשו ביום חמישי שעבר במליאת הסנאט, לפני הם אומצו ברוב של 18-15, מסר ריצ'רד מק'גראת, דובר של נשיא הסנאט סטיבן סוויני.

ההצעה כוללת פטור לבתי ספר ומעונות ילדים פרטיים, אמר מ'גראת. המוסדות הללו יוכלו להחליט בעצמם אם לקבל ילדים לא מחוסנים, כל עוד הם יחשפו את שיעור ההתחסנות שלהם בפני כל התלמידים במוסד.

מק'גראת מסר כי הסנאטור הרפובליקני דקלן או'סקנלן יהיה הקול הקובע. בטוויטר ביום חמישי שעבר, או'סקנלן הבהיר כי התיקונים מגבילים את תחולת החוק למוסדות ציבוריים. "יש כאן היבטים נוספים, אבל זהו ההיבט הגדול. אני מבין שזה לא פתרון מושלם, אבל זה איזון הוגן לדעתי", הוא צייץ.