מי הגיעו להשקת קהילת FINnovation לפיננסים וביטוח?

וגם: חברת הנדל"ן של משפחת קושנר ממנה את יוני אופיר לנציגה בישראל

נעמה קאופמן פס (מימין), חדווה בר, אלי כהן, ענת גואטה, עמי אפלבום ומשה ברקת / צילום: ענבל אלעזר
נעמה קאופמן פס (מימין), חדווה בר, אלי כהן, ענת גואטה, עמי אפלבום ומשה ברקת / צילום: ענבל אלעזר

אמש התכנסו בכירי המשק להשקת קהילת הפינטק והאינשורטק הרשמית של ישראל - FINnovation. הקהילה הוקמה על ידי משרד הכלכלה והתעשייה במטרה שהיא "תהווה מוקד לשיח בין כלל השחקנים בארץ השותפים לזירה הפיננסית: סטארט-אפים, קרנות הון סיכון, מוסדות פיננסיים, ורגולטורים".

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ אלי כהן, אמר באירוע, כי "העולם הפיננסי הולך ומשתנה לנגד עינינו, זאת הזדמנות לפנות לרגולטורים שנמצאים כאן - שמרו על האזרחים, החוסכים והמשקיעים אך תאפשרו רגולציה מאפשרת שתוביל לפיתוח בשוק". 

הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, משה ברקת, אמר כי "נאשר השבוע חברת ביטוח דיגיטלית חדשה, ויש עוד שתיים בדרך". ברקת הוסיף כי "כולנו מבינים את הפוטנציאל של ישראל בתחום הזה. אתם יכולים להביא את הגורמים הזרים שיקימו כאן מרכזי פיתוח שיעזרו לקדם את התחום".

המפקחת על הבנקים, חדוה בר, אמרה כי "אישרנו לבנקים לעבוד בטכנולוגית ענן שבה עובדים כל הפינטקים - זה מאפשר יותר שיתוף פעולה. בישראל נמצאים בפיגור בתחום עולם התשלומים. אנו רוצים לקדם את התחום והסרנו הרבה חסמים בשביל לאפשר להתקדם". 

עוד נכחו באירוע המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, נעמה קאופמן פס; יו"ר הרשות לניירות ערך, ענת גואטה; יו"ר רשות החדשנות, עמי אפלבום; ובכירים נוספים במשרדי הממשלה, המגזר הבנקאי, חברות ביטוח והייטק, ועוד.

הכי קרוב לטראמפ: חברת הנדל"ן של משפחת קושנר ממנה את יוני אופיר לנציגה בישראל

חברת הנדל"ן של משפחת קושנר, של יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, שבבעלותה נכסי נדל"ן בסך 15 מיליארד דולר, מצרפת אליה את יוני אופיר הישראלי כסגן נשיא בכיר.

החברה מחזיקה ומנהלת פורטפוליו של נכסי מולטי-פמילי המונה 23 אלף דירות להשכרה בעיקר באזור ניו יורק והחוף המזרחי. כן בבעלותה מאות אלפי מטרים של בנייני משרדים, שטחי מסחר ותעשייה והיא מעורבת בפרויקטים של מגורים, משרדים, מסחר ומלונאות, עם למעלה מ-1,000 חדרי מלון. לצד אלו, החברה העמידה הלוואות ביותר מ-300 מיליון דולר לפרויקטי נדל"ן במהלך 2019.

יוני אופיר, עד לאחרונה סמנכ"ל ומנהל מערך האשראי באלטשולר שחם, הוא בעל 15 שנות ניסיון בניהול השקעות, מיזוגים ורכישות, מימון ומשפטים. בבית ההשקעות אלטשולר שחם, המנהל נכסים בלמעלה מ-150 מיליארד שקל, הוביל אופיר גם השקעות חוב בנדל"ן בארה"ב.

לפני כן, שימש אופיר כבנקאי השקעות בבנק האמריקאי ריימונד ג'יימס, כעורך דין בתחום מיזוגים ורכישות במשרד Paul Weiss בניו יורק וכסמנכ"ל השקעות בקרן חוב בישראל.

יוני אופיר הוא מוסמך תואר שני במנהל עסקים ובמשפטים מאוניברסיטת NYU, ובעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאוניברסיטת ת"א. הוא הוסמך כעו"ד בישראל ובמדינת ניו יורק.

לורן מורלי, נשיא חברות קושנר: מסר כי "אנחנו נרגשים לצרף אלינו את יוני כחבר בהנהלת החברה, כבסיס לחיזוק היחסים הקיימים בישראל ולבניית מערכות יחסים חדשות בה".

יוני אופיר  / צילום: איל יצהר, גלובס
 יוני אופיר / צילום: איל יצהר, גלובס