לפידות קפיטל הבטיחה גיוס של 115 מיליון שקל באג"ח להמרה

בכך השלימה החברה את כל המקורות הדרושים לה לרכישת אפריקה ישראל, שמתוכננת להתבצע ב-20 בינואר

 

 

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

חברת לפידות קפיטל , שבשליטת יעקב לוקסנבורג, הבטיחה לעצמה גיוס של כ-115 מיליון שקל בהנפקת סדרת חדשה של איגרות חוב (סדרה 1), הניתנת להמרה למניות החברה. תמורת ההנפקה תסייע ללפידות קפיטל להשלים בשבוע הבא את רכישת הבעלות המלאה על קבוצת אפריקה ישראל , שכוללת את קבלנית הבניה והתשתיות דניה סיבוס ואת יזמית הבנייה למגורים אפריקה מגורים .

במסגרת המכרז המוסדי שהתקיים אתמול, התקבלו ביקושים בהיקף של 238 מיליון שקל, מתוכם בחרה החברה להיענות להצעות בהיקף של 115 מיליון שקל (110 מיליון שקל ערך נקוב). עם זאת, היקף ההנפקה כולו הוגבל ל-110 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח 1, כך שבמקרה של ביקוש גבוה גם במכרז הציבורי שיתקיים היום, יחולקו איגרות החוב באופן יחסי להיקף ההזמנה (פרו-ראטה).

איגרות החוב מסדרה 1 החדשה ניתנות ניתנת להמרה למניות, ביחס המרה של 24 שקל ערך נקוב של איגרות חוב לכל מניה אחת. יחס ההמרה משקף פרמיה של כ-13% ביחס למחיר הנוכחי של מניית לפידות.

איגרות החוב נושאות ריבית של 2% אשר תשולם פעמיים בשנה, כאשר קרן האג"ח תיפרע בתשלום אחד, בסוף שנת 2021. האג"ח הונפקו עם עמלת התחייבות מוקדמת של 0.4% למשתתפים במכרז המוסדי.

עם זאת, בזכות הביקוש הגובה בהנפקה, נקבע במסגרת המכרז המוסדי כי הסדרה תונפק לפי מחיר של 1.041 שקל לכל איגרת חוב. מחיר זה משקף תשואה אפקטיבית של 0%. בין הגופים שהשתתפו במכרז המוסדי נמצאים: ילין לפידות, קרן הגידור נוקד, אי. בי. אי קרנות נאמנות ומור קרנות נאמנות.

הנפקת האג"ח הנוכחית משלימה את גיוס כלל המקורות הנדרשים לחברת לפידות קפיטל לצורך רכישת אפריקה ישראל, זאת לאחר שאסיפה בעלי האג"ח באפריקה השקעות בחרה בהצעת לפידות כהצעה הזוכה במכרז שקיימו. במסגרת הסדר החוב של אפריקה ישראל תרכוש לפידות 80% ממניות אפריקה ישראל כאשר אלטשולר שחם גמל ופנסיה  תרכוש את ה-20% הנותרים. השתיים ישלמו בתמורה למניות הנרכשות סכום של 861.5 מיליון שקל.

במסגרת ההכנסות למימון העסקה ביצעה לפידות קפיטל עוד כמה מהלכים מרכזיים. בין השאר יצאה החברה לגיוס הון בדרך של הנפקת זכויות לרכישת מניות ואופציות, במסגרתו גייסה סכום של 48 מיליון שקל. את עיקר הסכום בהיקף של 41 מיליון שקל הזרים לה בעל השליטה יעקב לוקסנבורג, שמחזיק ב-85.1% ממניותיה של לפידות קפיטל.

במסגרת מהלך נוסף גייסה לפידות קפיטל מהציבור 200 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של איגרות חוב מסדרה א', ואף הודיעה כי היא ואלשטולר שחם גמל ופנסיה ימכרו לגופים מוסדיים 18.21% ממניות אפריקה מגורים במועד השלמת ההסדר, בתמורה ל-200 מיליון שקל.

לפידות קפיטל היא חברת החזקות שעוסקת בביצוע קידוחי נפט ומים, מסחר בינלאומי והשקעות שונות. בנוסף שולטת לפידות קפיטל בחברת סאני תקשורת , שעוסקת ביבוא ושיווק של מכשירים סלולריים מתוצרת סמסונג, וכן בשותפות חיפושי הנפט והגז לפידות חלץ.

לפידות קפיטל נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-930 מיליון שקל. את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה החברה ברווח נקי של 15.9 מיליון שקל, וזאת לאחר שהציגה רווח נקי של 66.6 מיליון שקל ב-2018 כולה.