להיכנס לחדר לידה ולצאת עם חשבונית של 127 אלף דולר

גליה שילה-סום זוכרת מצוין את האחות הצמודה שנענתה לכל קריאה שלה כשילדה בארה"ב, וגם את זאת שזרקה אותה מהמיטה כשילדה באנגליה • היום היא חיה בלונדון, מגדלת ילדים בריטיים מנומסים ותוהה איך יסתדרו אם יחזרו פעם לארץ • האזינו לפודקאסט "דברים שרואים משם"

גליה שילה-סום, לונדון / צילום: אלבום פרטי
גליה שילה-סום, לונדון / צילום: אלבום פרטי

גליה שילה-סום חיה בחו״ל כבר יותר מעשור. בזמן הזה היא הספיקה לגור שנתיים בארצות הברית ועוד שמונה באנגליה, ללדת שני בנים (אחד בכל מדינה), למצוא עבודה שתספק את הצורך שלה להרגיש שהיא עושה משהו טוב בשביל העולם, וגם לאסוף לא מעט תובנות על החיים בין שלוש יבשות.

בשיחה עם "גלובס" היא מספרת על הלידה בארה"ב בחדר הפרטי עם האחות הצמודה לעומת הלידה באנגליה שבה כמעט זרקו אותה מהמיטה, על מערכת החינוך הבריטית שמקפידה על תלבושת אחידה מגיל שנתיים אבל אין בה חינוך ליצירתיות וליוזמה, ועל ההיררכיה החברתית שמוטמעת בתושבי הממלכה מגיל אפס ונשארת לתמיד.

לונדון / צילום: Shutterstock
 לונדון / צילום: Shutterstock


האזינו לפודקאסט החדש של "גלובס" - דברים שרואים משם

כל פעם שאנשים קרובים עוברים לגור בחו"ל, הם משאירים אחריהם שובל זוהר של אבק כוכבים. הם ניצחו את השיטה, הם יודעים משהו שאנחנו לא, הם נוסעים לשם, ואנחנו נשארים פה. אבל אחרי שהנצנצים שוקעים, מתחילים החיים האמיתיים. גם שם הרי נאבקים ביוקר המחיה, מתלבטים אם לקנות או לשכור דירה, יולדים ילדים ואז תוהים מה לעשות איתם בחופש, משלמים מסים ומקימים עסקים. הישראלים הם כבר תיירים די מנוסים, מדקלמים בעל-פה המלצות להצגות בברודוויי, לקופי שופס באמסטרדם ולטרקים בנפאל, אבל איך זה נראה כשמשאירים את הביצה הקטנה שלנו מאחור ועוברים לחיות שם באמת?

בפודקאסט הזה לא נדבר על השכונה הכי היפסטרית של לונדון, לא על הבאגטים המטורפים של פריז ולא על כמה זול המילקי בברלין. טוב, אולי גם על זה, אבל מעבר לכך, ננסה לצלול למעמקי היומיום של הישראלים שחיים במדינות אחרות ולהבין איך הדברים עובדים שם. מה זה אומר להקים עסק בסינגפור, ללדת בארה"ב, לקנות דירה במדריד או לגדל ילדים בקופנהגן. אולי אפילו נלמד מזה משהו על עצמנו. דברים שרואים משם - שיחות עם ישראלים מעבר לים. אפשר להאזין גם באפליקציות הפודקאסטים השונות.