הגיוס של ביופרוטקט גדל מ-7 ל-13 מיליון דולר

חברת ביופרוטקט, שפיתחה מוצר רפואי להפחתת נזקי הקרנות בסרטן, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 13 מיליון דולר • ביופרוטקט פיתחה ומייצרת בלון מבוסס פולימר, המוזרק לגוף ומתנפח בתוכו, וכך מרחיק בין רקמות שעומדות לעבור טיפול הקרנה, לבין רקמות אחרות שעלוות להיפגע מכך

ביופרוטקט, שפיתחה מוצר רפואי להפחתת נזקי הקרנות בסרטן, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 13 מיליון דולר / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
ביופרוטקט, שפיתחה מוצר רפואי להפחתת נזקי הקרנות בסרטן, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 13 מיליון דולר / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

חברת ביופרוטקט, שפיתחה מוצר רפואי להפחתת נזקי הקרנות בסרטן, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 13 מיליון דולר. החברה דיווחה במאי השנה כי תגייס 7 מיליון דולר, אך סבב הגיוס הוגדל. המשקיעים הם מקרן אקסלמד וונצ'רס II ,KBI הקוריאנית וקבוצת CBG של וינסנט צ'נגוויז, אשר אחראי להשקעה של 7 מיליון דולר מתוך סך כל היקף הגיוס.

ביופרוטקט פיתחה ומייצרת בלון מבוסס פולימר, המוזרק לגוף ומתנפח בתוכו, וכך מרחיק בין רקמות שעומדות לעבור טיפול הקרנה, לבין רקמות אחרות שעלוות להיפגע מכך. למשל, ניתן באמצעות הבלון להפריד בין הערמונית לבין הרקטום והשופכה, במקרה של סרטן ערמונית. לאחר השימוש, הבלון מתכלה ומסולק מן הגוף ללא צורך להסירו באופן אקטיבי. לחברה מוצרים נוספים בפיתוח, לשימוש להגנה על רקמות בסוגים נוספים שלטיפולים אונקולוגיים התערבותיים וכן בניתוחים אסתטיים וכלליים.

ההון ישמש את החברה למימון הניסוי הקליני שהיא עורכת במספר רב של מרכזים רפואיים לקבלת אישור של ה FDA למוצר המוביל שלה המיועד לסרטן הערמונית. המוצר כבר נמכר באירופה.

הטכנולוגיה של ביופרוטקט עמדה גם בבסיס המוצר של חברת אורתוספייס, שנמכרה בשנה שעברה ב-220 מיליון דולר לחברת סטרייקר האמריקאית. אורתוספייס, אשר כמו ביופרוטקט הוקמה בחממת קסניה, השתמשה באותה הטכנולוגיה כדי להפריד בין רקמות בכתף, כדי להפחית כאב במקרה של קריעת גידים בכתף.

וינסנט צ'נגוויז, מנכ"ל CBG שהובילה את הגיוס, ציין "אנו תומכים ומלווים את ביופרוטקט זה זמן רב ועוקבים אחרי הצלחותיה. אנו רואים בטכנולוגיה של החברה פלטפורמה בעלת ערך מוסף להתפתחות וצמיחה משמעותית בשוק".

ד"ר אירית יניב, שותפה מנהלת באקסלמד Ventures II, מסרה: "השקעתנו בביו-פרוטקט תאפשר לחברה להשלים את הניסוי הקליני במוצר הדגל שלה לקראת קבלת אישור FDA. הקרן משקיעה בחברות מכשור רפואי מבטיחות הנמצאות בשלבי ניסויים קליניים וקרובות לקבלת אישור רגולטורי".

גיל רוזן, מנכ"ל ביופרוטקסט, ציין: "הגיוס מאפשר לנו להתמקד במשימה החשובה ביותר, שהיא קבלת אישור מה-FDA בארה"ב. בשנים הקרובות תחום הטיפול הקרינתי ימשיך להציע למטופלים טיפולים מדויקים וקצרים יותר, החזון שלנו הוא לאפשר למהפכה הזאת להגיע למספר רב ככל האפשר של מטופלים".

ביופרוטקט - תעודת זהות

שנת הקמה: 2004

תחום פעילות: בלון פולימרי להגנה על רקמות במהלך טיפולים רפואיים

מייסדים: ד"ר אדריאן פז ופרופ' אבי דומב

מנכ"ל: גיל רוזן

גיוסי הון עד היום: 13 מיליון דולר