דוח פינטק | פודקאסט

יחסים פתוחים בעולם הבנקאות: מה הבנקים מרוויחים ממהפכת הפינטק?

במשך שנים היינו זוג - אני והבנק • אהבנו ושנאנו, נקשרנו ונפרדנו - אבל תמיד בזוג • אולם מהפכת הפינטק מייצרת מודלים חדשים, בהן הבנקאות הפתוחה המחייבת את הבנקים לאפשר למאות חברות להיכנס לחשבונות שלנו ולטובתנו • ומה יוצא לבנק? לא בטוח שהרבה • האזינו

מערכת יחסים עם הבנקים / צילום: shutterstock
מערכת יחסים עם הבנקים / צילום: shutterstock

למי שייך המידע הפיננסי שלי? אני קונה ומוכר, משלם ומשתכר. כל המידע הזה מצטבר בחשבון העו"ש שלי, אבל למרות שהחשבון שייך לי - הלקוח - המידע נמצא באופן בלעדי בשליטת הבנק. את המצב הזה רוצים הרגולטורים בעולם ובארץ לשנות.

כך, הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מוביל מהלך שבו עשרות חברות פינטק יוכלו להתחבר - באישורי - אל חשבון הבנק שלי, ובמידה רבה לעקוף את הבנק עצמו. ומה יישאר לבנקים בעתיד? אם הם לא ימציאו את עצמם מחדש, כנראה שלא הרבה.

אורחת באולפן: אילנית מדמוני, מנהלת יחידת החדשנות בטכנולוגיה בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית.
ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.