במפלגת הליכוד מתדרכים נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין

המתדרכים, המעבירים אמירות קשות מאוד לכלי התקשורת בישראל, חוששים לחשוף את זהותם ולא מדברים בשמם • השר זאב אלקין: "יולי עשה את המקסימום, אין מקום לתקיפות אנונימיות ונבזיות"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יונתן זינדל
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יונתן זינדל

מאז הודיע אתמול (א') יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי מליאת הכנסת תתכנס ביום שלישי, 28 בינואר, לבקשת 25 חברי כנסת, כלי התקשורת מלאים בתדרוכים של גורמים עלומי-שם בצמרת הליכוד נגד אדלשטיין. אך המתדרכים, המעבירים אמירות קשות מאוד לכלי התקשורת בישראל, חוששים לחשוף את זהותם ולא מדברים בשמם.

באתר ynet צוטט בכיר כאומר: "אם לאדלשטיין היה איזה חלום להיות נשיא, את הליכוד הוא איבד בהחלטה הזאת. אנחנו לא נתמוך בו. בליכוד גם לא יסלחו לו על זה". בחדשות 12 פורסמו דבריו של בכיר בליכוד: "להחלטה של אדלשטיין יהיה מחיר, חבר לשמאל כדי להפיל את נתניהו".

"גלובס" פנה בשעות האחרונות לשורה ארוכה של בכירים בליכוד, שרים, חברי כנסת ויועצים, וכולם מכחישים קשר לאמירות הקשות נגד יו"ר הכנסת. בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו טוענים כי הם לא מכירים דיבורים או התייחסות של נתניהו לנושא.

יו"ר הסיעה, ח"כ מיקי זוהר, אמר הבוקר (ב') דברים בכלי התקשורת, בשמו: "אני שומע תדהמה וזעם בשטח הליכודי. אנשים לא מבינים מאיפה ההחלטה הזאת נפלה עליהם", כך אמר בראיון לרדיו 103FM. ל"גלובס" אומר זוהר כי הביקורת שלו גלויה וברורה: "הביקורת שלי נוקבת ומוצדקת".

השר זאב אלקין הגיב לפניית "גלובס" ולשאלתנו מי בליכוד מתדרך נגד יו"ר הכנסת. לדבריו, "יולי הוא אחד מבכירי הליכוד, שעושה כבוד גדול לתנועת הליכוד ופועל תמיד בממלכתיות ואחריות לאומית ומוערך מאוד על-ידי חברי ליכוד ומצביעי ליכוד. מותר לחלוק על עמדה שלו בנושא כזה או אחר, למרות שבמקרה הזה לדעתי הוא עשה את המקסימום, אבל לתקוף אותו בצורה נבזית אנונימית אין מקום, ואני מגנה את זה בכל תוקף".