טראמפ בדאבוס: מזהיר מ"נביאי זעם" אקלימיים ומצטרף ליוזמת נטיעת טריליון עצים

בנאום שהוקדש להצגת השיפור שחל במצבה הכלכלי והחברתי של ארה"ב תחת כהונתנו, ציין הנשיא האמריקאי את העלייה במספר המועסקים במדינה, את העלייה ההדרגתית בשכר ומדדים נוספים המצביעים על שיפור כלכלי, לצד שינוי תמונת הסחר העולמית בעקבות המאבק עם סין

דונלד טראמפ נואם בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס
דונלד טראמפ נואם בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע בנאומו היום (ג') בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי ארה"ב תצטרף ליוזמת נטיעת טריליון עצים ברחבי העולם, אך יצא נגד פעילי איכות הסביבה - "חוזי השחורות של זמננו". בנאום שהוקדש להצגת השיפור שחל במצבה הכלכלי והחברתי של ארה"ב תחת כהונתנו, ציין הנשיא האמריקאי את העלייה במספר המועסקים במדינה, את העלייה ההדרגתית בשכר ומדדים נוספים המצביעים על שיפור כלכלי, לצד שינוי תמונת הסחר העולמית בעקבות המאבק עם סין. "לא היינו יכולים לעשות זאת ללא התעריפים והמכסים", אמר טראמפ.

הוא הודיע כי ארה"ב מצטרפת ליוזמה המושקת בדאבוס השנה, לנטוע בעשורים הקרובים כטריליון עצים ברחבי העולם, אך תקף בחריפות - מבלי לציין אותם בשמם - פעילי איכות סביבה המזהירים מהשלכות המשך השימוש בדלקי מאובנים והצמיחה הגוברת. הוא ציין כי ארה"ב השיגה עצמאות אנרגטית, והציע לאירופה לקנות גז טבעי מארה"ב "ולא להסתמך יותר" על שותפים אחרים.

"עלינו לדחות את הנביאים התמידיים החוזים חורבן", אמר טראמפ בנאום כתוב מראש, "זה לא הזמן לפסימיזם, אלא לאופטימיזם". הוא תיאר כיצד האנושות התגברה על בעיות שבעבר נחשבו בלתי-אפשריות, באמצעות קדמה ו"הרוח האנושית", וציין כי תוכל לעשות זאת גם בעתיד.