הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 35 ברמת שיא כל הזמנים, שיכון ובינוי טסה ב-8.5%

שפיר זכתה במכרז ענק להקמת מרכז ההספקה של צה"ל, יחד עם אוריין שמנייתה טסה ביותר מ-40% • שפיר הנדסה זינקה ביותר מ-11%, פריון קפצה ב-6.6%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:37

המסחר בבורסה ננעל בעליות בדומה לסנטימנט בניו יורק. מדד ת"א 35 עלה ב-0.8% לשיא כל הזמנים, ת"א 90 טיפס ב-1.65% ומדד הבנקים עלה ב-0.5%.

14:55

יום המסחר הרביעי לשבוע בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית, ששוב מובילה את מדד הדגל של הבורסה, ת"א-35, להיסחר סביב רמת שיא חדשה, אחרי שקבע שיא חדש מוקדם יותר השבוע.

בארה"ב, החוזים העתידיים על מדדי המניות מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט. זאת, כשגם בשוק האמריקאי המדדים המובילים נסחרים סביב רמות השיא שלהם.

בבית ההשקעות אופנהיימר התייחסו בסקירתם השבועית למצב השווקים, וציינו כי "המשך מגמת העלייה של השנה שעברה גם בשנה הנוכחית מעלה שאלות רבות בנוגע ליכולתו של שוק המניות להמשיך במגמה החיובית". בכך, לפי אופנהיימר, "נזכרים המשקיעים במפולת בשווקים בינואר 2018, לאחר שהשוק הגיע לרמת שיא מבחינת התמחור - ניסיון שמגביר את החשש ממפולת קרובה".

ואולם, האסטרטג הטכני של אופנהיימר, ארי ואלד, מעריך כי "תבנית התנהגות מדד S&P 500 מזכירה יותר את מצבו של המדד בינואר 2017, אז המשיך שוק המניות במגמת עלייה לאורך כל השנה". ואלד מזהה כמה נקודות דמיון בין המצב הנוכחי לבין מצב השוק בתחילת 2017. הראשונה מהן היא העובדה כי "שוק המניות נסחר ברמה אטרקטיבית יותר בהשוואה לשוק האג"ח, בניגוד למצב בתחילת 2018". עוד הוא מציין כי בדומה ל-2017 (ובשונה מ-2018) "תקופת העלייה מהשפל אינה ממושכת, וקרובה לשנה אחת בלבד". כמו כן, "בניגוד לתחילת 2018, מידת האופטימיות בקרב המשקיעים אינה גבוהה במיוחד - דבר שתומך בהמשך עליות בשווקים". עוד הוא מוסיף כי אפיק השקעה באג"ח בסיכון גבוה מפגין עוצמה, וכי השתתפות המניות בעליות היא רחבה.

בצד החיובי של מדד ת"א-35 ממשיכה לבלוט יותר מכולן מניית שפיר הנדסה , שמזנקת ביותר מ-10%. ברקע למסחר, היום הודיע משרד הביטחון כי שפיר, יחד עם חברת אוריין , הן הזוכות במכרז לתכנון, הקמת והפעלת מרכז ההספקה המטכ"לי המתקדם של צה"ל, במסגרת זיכיון לתקופה של 26 שנים. מניית אוריין מגיבה בקפיצה של כ-35%.

עוד בין העולות במדד המוביל, מניית שיכון ובינוי  מטפסת 7%, מניית אמות  עולה בכ-2%, והמניות הדואליות של אופקו  , לייבפרסון   ואורמת   עולות גם הן בכ-2%. ברקע למסחר באמות, החברה פרסמה היום פרטים נוספים בקשר לעליית שווי של יותר מחצי מיליארד שקל לנכסיה, שבנוגע אליה עדכנה מוקדם יותר השבוע.

עוד במסחר היום, מניית גב ים  מרכזת היום מחזור מסחר גדול מהרגיל, ועולה בכ-2%, ועוד במגזר הנדל"ן מניית סאמיט  קופצת בכ-7%, גם היא במחזור מסחר גדול מהרגיל. זאת, ללא דיווחים מצד החברות. גם מניית חברת הנדל"ן המניב ביג  מרכזת עניין ומתחזקת בכ-2.5%, ואילו מניית המתחרה מבני תעשייה  מסתפקת בעלייה של פחות מ-1%.

מניית בונוס ביוגרופ  מגיבה היום בקפיצה של כ-6% להודעת החברה על "אישור פטנט באירופה המעניק בלעדיות בשימוש ובמסחור של שתלים חיים להשלמת חסר בעצם".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית. 

13:45

עליות שערים של עד 0.8% במדדים המובילים בת"א. מניית שפיר הנדסה טסה ב-9% על רקע זכייה שלה יחד עם אוריין  במכרז ענק להקמת מרכז ההספקה של צה"ל. מניית אוריין נוסקת ביותר מ-30% במחזור גדול.

את הירידות במדד ת"א-35 מובילות קבוצת דלק  ודלק קידוחים  שיורדות בכ-1.3%. 

מניית פרוטליקס   בולטת בעליות ומזנקת בכ-18%. 

12:00

נמשכות עליות השערים בבורסת ת"א, בהובלת שפיר הנדסה  שנוסקת ביותר מ-6%. שיכון ובינוי מזנקת ב-4%. בצד השלילי בולטת טבע   שמאבדת כ-0.8%, וירידות נרשמות גם במניות כיל  , חברה לישראל , אלביט מערכות  , דיסקונט , פז  וטאואר  . כל יתר מניות מדד ת"א-35 רושמות עליות.

סאמיט  מזנקת ביותר מ-7% במחזור גדול, וגם מניות אלוני חץ  וגב ים  רושמות עליות במחזורים גדולים מהרגיל.  

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח היום (ד') בעליות שערים של כ-0.5% במדדים המובילים. כל המגזרים וכמעט כל המניות במדד ת"א-35 נסחרים בטריטוריה הירוקה. את העליות במדד המוביל מובילה מניית לייבפרסון  , שמתחזקת בכ-2.5%, ואחריה אופקו   ושיכון ובינוי  שעולות ביותר מ-2%. דלק קידוחים  בולטת בצד השלילי בירידה של 0.8% וטבע   מאבדת 0.7%.

מניית בנק הפועלים  נסחרת בעלייה של 1.3% ומובילה את מדד הבנקים לעלייה של 1%. אתמול פורסם כי נחתם ההסכם הקיבוצי החדש בבנק הפועלים.

מניית קמהדע  מתחזקת ב-2%. אתמול נודע כי קרן פימי תגדיל את החזקותיה בחברה.

מניית גילת מזנקת ב-4.4%. מוקדם יותר השבוע נודע על מגעים לרכישתה.

עוד בולטת בעליות מניית סאמיט  שמזנקת ב-5% במחזור מסחר גדול. מניית בונוס ביוגרופ  קופצת 8%. החברה דיווחה הבוקר על אישור פטנט באירופה. 

07:00

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') על רקע ירידות אמש בוול סטריט, בין היתר בעקבות התגברות החשש מהתפרצות מגפה של מחלת הריאות שהתגלתה בסין. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%, S&P 500 נחלש ב-0.3%, והנאסד"ק איבד 0.2%. עוד עוקבים המשקיעים אחר הדיווחים מכנס דאבוס ה-50, שנפתח אתמול בשווייץ.

אתמול (ג') דווח על זיהוי מקרה ראשון בארה"ב של הווירוס, ממשפחת נגיפי קורונה, וסין דיווחה כי המחלה מידבקת ומועברת בין בני אדם. עד כה מתו מהנגיף בסין שישה בני אדם מתוך כ-300 מקרים ידועים.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, טבע חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 1.3%, טאואר עם פער שלילי של 0.8%, וכיל עם פער שלילי של 0.4%. אורמת טכנולוגיות שבה עם פער חיובי של 1.3%, ואופקו עם פער חיובי של 2.8%.

בבורסה של תל אביב הסתיים אתמול יום המסחר בעליות קלות, בניגוד למגמה בעולם. מדד ת"א 35, מדד ת"א 125 ומדד ת"א 90 עלו בכ-0.1%.

באירופה מדדי פוטסי וקאק 40 איבדו אמש 0.5%, מדד דאקס עלה ב-0.1%, ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד ב-0.2%.