פשרה: נקסטום תשלם 600 אלף שקל למשרד הביטחון במסגרת תביעה אזרחית

לפי התביעה, נקסטום וחברות נוספות - בשיתוף-פעולה עם יעקב כראדי, ששימש כראש תחום אמל"ח תקשוב בפיקוד צפון - הציגו מצגי-שווא למשרד הביטחון ולגורמי צה"ל, לפיו סיפקו שירותים ועבודות שהוזמנו, למרות שבפועל לא עשו כן

תביעה / אילוסטרציה: שאטרסטוק
תביעה / אילוסטרציה: שאטרסטוק

פרקליטות מחוז תל-אביב והיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, המייצגות את משרד הביטחון, הגיעו להסכם פשרה עם חברת נקסטום, לפיו החברה תשלם 600 אלף שקל למשרד הביטחון במסגרת תביעה אזרחית שהוגשה נגדה. בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ד') את הסכם הפשרה.

התביעה הוגשה נגד יעקב כראדי, ששימש כראש תחום אמל"ח תקשוב בפיקוד צפון; חברת מנוליד חירות מערכות, המספקת תשתיות הנדסיות; חברת שמרד אלקטרוניקה, המספקת ציוד כריזה ומיגון; וחברת נקסטום, העוסקת בתחום התקשורת והאנרגיה.

התביעה הוגשה בגין הפרת חוזים, עשיית עושר ולא במשפט ונזקים כספיים שנגרמו למשרד הביטחון בנוגע לאספקת ציוד על-ידי החברות בניגוד לתנאי מכרז בו זכו. לפי התביעה, החברות, בשיתוף-פעולה עם כראדי, הציגו מצגי-שווא למשרד הביטחון ולגורמי צה"ל, לפיו סיפקו את השירותים והעבודות שהוזמנו, למרות שבפועל לא עשו כן. בנוסף סיפקו ציוד ושירותים שאינם במסגרת חוזה ההספקה עם משרד הביטחון, במסווה כי מדובר בחלק מהחוזה. כתמיכה וסיוע להונאה, נטען בתביעה, הגישו החברות, בתיאום ובהכוונה של כראדי, דיווחים כוזבים בנוגע לציוד ושירותים שניתנו כביכול למשרד הביטחון, ואף הנפיקו חשבוניות עבור שירותים אלה, על אף שהשירותים לא ניתנו בפועל.

ההליכים נגד שאר החברות הנתבעות ונגד כראדי יימשכו.

בתביעה מטפלים עו"ד יאיר לנג מהיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה ועו"ד אריאל אררט מפרקליטות מחוז תל-אביב אזרחי, יחד עם עורכי הדין יצחק וכטל ושלומי מלכה מאגף היועמ"ש למערכת הביטחון.