מנסים לצמצם את זמן השימוש בטלפון? גוגל רוצה שתכניסו אותו למעטפה

גוגל השיקה אמש אפליקציה בשם Envelope שמטרתה לסייע בהפחתת זמן השימוש בטלפון בעזרת מעטפת נייר

אפליקציית Envelope החדשה של גוגל / צילום מסך מיוטיוב
אפליקציית Envelope החדשה של גוגל / צילום מסך מיוטיוב

גוגל השיקה אמש (ג') אפליקציה בשם Envelope שמטרתה לסייע בהפחתת זמן השימוש בטלפון בעזרת מעטפת נייר, כפי שדווח באתר Android Police. האפליקציה החדשה היא חלק מיוזמת הרווחה הדיגיטלית (Digital Wellbeing) של גוגל, שמטרתה לסייע למשתמשים להיות בבקרה על כמות הזמן שהם מבלים במובייל. גם חברות ענק נוספות כמו אפל ופייסבוק השיקו תכניות דומות בעקבות ביקורת בנושא איתה התמודדו.

כדי להשתמש באפליקציה, משתמשים יצטרכו להדפיס קובץ PDF שיופיע באפליקציה, ולהרכיב ממנו מעטפה עליה לוח מספרים, בהתאם להוראות. אז, יהיה עליהם להכניס את הטלפון לתוך המעטפה, ומרגע הכנסתו המעטפה תאפשר להשתמש בו אך ורק לביצוע שיחות, הפעלת חיוג מהיר, או בדיקה של השעה, שתופיע באמצעות הארה של מספרים על המעטפה. גרסה אחרת של המעטפה מאפשרת להשתמש בטלפון רק לשם צילום תמונות וסרטונים. האפליקציה והמעטפה פועלות כעת רק עם מכשיר פיקסל 3A של גוגל.

גוגל מתארת את האפליקציה כ"אפליקציה נסיונית שהופכת את הטלפון באופן זמני למכשיר פשוט ורגוע יותר ומאפשרת לקחת הפסקה מהעולם הדיגיטלי שלך". החברה שיתפה את הקוד של האפליקציה בשירות אחסון הקוד הפתוח גיטהאב של מיקרוסופט, כך שמפתחים יכולים ליצור באמצעותו גם מעטפות שמאפשרות שימושים אחרים בטלפון.

בנוסף גוגל השיקה שתי אפליקציות נוספות חדשות שיאפשרו שליטה על זמן השימוש בטלפון, על ידי מתן ביטוי ויזואלי לכמות הזמן שמשתמשים בו ברצף. הראשונה, אפליקציית Activity Bubbles, שמוסיפה ציור בועה למסך הטלפון בכל שימוש בו, כאשר אותה בועה גדלה ככל שנמצאים זמן רב יותר עם המכשיר. אפליקציה נוספת בשם Screen Stopwatch מציגה ספירה על המסך של הזמן המצטבר שהמשתמש בילה בטלפון.