מה גרם לדונלד טראמפ לצייץ 142 פעם ביום אחד?

הרוב המוחלט של ציוצים התמקד במשפט ההדחה וכללו ציוצים מקוריים לצד שיתופים (ריטוויט) של ציוצים אחרים • השיא הקודם בבית הלבן עמד 123 ביום אחד • לטראמפ 71 מיליון עוקבים בטוויטר

טראמפ בעצרת בחירות במישיגן / צילום:  Leah Millis : צילום
טראמפ בעצרת בחירות במישיגן / צילום: Leah Millis : צילום

נשיא ארה"ב קבע שיא חדש למספר ציוצים ביום אחד במהלך הכהונה שלו בבית הלבן עם 142 ציוצים - כך על פי Factbase Feed שעוקב אחרי הציוצים, הפוסטים בפייסבוק, הנאומים והראיונות של הנשיא. בכך עבר טראמפ את השיא הקודם שלו במהלך הכהונה בבית הלבן מדצמבר שעמד על 123 ציוצים ביום אחד, אז נפתחו הדיונים המרתוניים בוועדת המשפט של הסנאט לאישור שני סעיפי ההדחה (אימפצ'מנט) של הנשיא.

הרוב המוחלט של ציוצים התמקד במשפט ההדחה, והם כללו ציוצים מקוריים לצד שיתופים (ריטוויט) של ציוצים אחרים. חלק ניכר מהציוצים נעשו במהלך שיבתו של מנהיג העולם החופשי לארה"ב מהכנס של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שווייץ, שם התארח ביומיים האחרונים. השעה בה טראמפ צייץ הכי הרבה הייתה בין 6:00 ל־7:00 בבוקר (שעון שווייץ), אז הוא צייץ לא פחות מ־41 פעמים.

על פי דיווח של כתבים שהיו על מטוס האייר פורס 1 בחזרה לארצות הברית, הטלוויזיות במטוס הקרינו את פוקס ניוז במשך חלק גדול של הטיסה.

נראה שבעוד שגורמים שונים בסביבת הנשיא טענו כי המשפט אינו משפיע כלל על לוחות הזמנים של טראמפ, הציוצים הרבים דווקא מלמדים אחרת. הציוצים, מאז החל המשפט בסנאט, נעים בין מתקפות על הסנאטורים שמנהלים את משפט האימפיצ'מנט לבין שיתופים של קבצי וידאו והתבטאויות של רפובליקנים התומכים בו.

שיא הציוצים של כל הזמנים של טראמפ עומד על 161 והוא נקבע בינואר 2015. רוב הציוצים הוקדשו לעלייתה לאוויר של תוכנית הריאלטי שלו באותו היום.