הצלחה בניסיון השני: קרן הריט של אזורים בדרך לבורסה לאחר שהבטיחה גיוס הון של כ-285 מיליון שקל

זמנים טובים לחברת הנדל"ן של הרשי פרידמן, שנסחרת בשווי שיא של 1.7 מיליארד שקל לאחר קפיצה של 130% בשנה האחרונה

הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי
הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי

עוד קרן ריט למגורים בדרך לבורסה בת"א. ההנפקה של אזורים living - קרן הריט של חברת אזורים  - יצאה לדרך ביום חמישי האחרון בהצלחה, כשהחברה קיבלה ממשקיעים מוסדיים התחייבויות לרכישת ניירות ערך בסך כולל של 285 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 221 מיליון שקל (לאחר השקעת אזורים ולפני ביצוע ההנפקה לציבור). מניית אזורים נסחרת כיום בשיא לאחר עלייה של 130% בשנה האחרונה שהעמידה את שווי השוק של החברה על 1.7 מיליארד שקל. ש ווי מניותיו של בעל השליטה והיו"ר הרשי פרידמן עומד על 1.1 מיליארד שקל.

נזכיר כי רק לפני כשנה וחצי (בקיץ 2018) ניסתה אזורים לקדם מהלך דומה, ולגייס עד 100 מיליון שקל עבור קרן ריט. המהלך לא צלח ואזורים דיווחה אז לבורסה כי "לנוכח תנאי השוק הנוכחיים, החליטו החברה וחברת הבת שלא לקדם את הליך ההנפקה". כעת, אזורים צפויה להשלים בהצלחה את ההנפקה, אותה מובילה ברק קפיטל חיתום. זאת, על רקע הגאות במניות הנדל"ן בכלל ובתחום הנדל"ן המניב בפרט לאחרונה (כולל כמה גיוסים גדולים של קרנות ריט לאחרונה).

בכוונתה של אזוריט לגייס עוד כ-115 מיליון שקל בהליך של הצעה לא אחידה (הליך הנפקה המובטח בחיתום חלקי ( 25% מהיקף הגיוס), במסגרתו המוסדיים מזרימים הצעות וההקצאות ניתנות לפי שיקול דעת החתם. זאת, בשונה מההליך המקובל של מכרז הולנדי, שבו מקבלים הקצאות קודם כל הגופים שהציעו את המחירים הכי גבוהים.

בהודעה לבורסה עדכנה אזורים כי ההון העצמי של הקרן צפוי לעמוד לפני ההנפקה על כ-260 מיליון שקל, בין השאר עקב המרה להון של יתרת החוב שיש לאזוריט כלפי אזורים, בגין רכישת הזכויות בפרויקט דיור להשכרה באשדוד ובפרויקט דיור להשכרה לסטודנטים של החברה בבת ים, ובניכוי יתרת ההלוואה לצורך מימון הפרויקט באשדוד אשר תוסב למניות שיוקצו לאזורים.

הקרן צפויה להתחיל להיסחר בשווי כ-620 מיליון שקל 

לאזורים living יש בדרום בת-ים פרויקט להקמה והפעלת דיור להשכרה לסטודנטים הכולל 217 יחידות דיור. נכון להיום, "החברה טרם החלה בעבודות הבנייה והיא בוחנת אפשרויות לשיפור התכנון, בין היתר באמצעות הגשת תב"ע". שוויו של הפרויקט מוערך בכ-22 מיליון שקל.

באשדוד יש לאזורים living פרויקט הכולל שני מבני מגורים עם 112 יחידות דיור, המיועדים להשכרה ארוכת טווח למשך 20 שנה. כל הדירות בפרויקט, ששוויו הוערך לאחרונה בכ-163 מיליון שקל, מאוכלסות והניבו הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-4.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019.

בנוסף, אזורים תמכור לקרן זכויות חכירה ובנייה ל-216 יחידות דיור להשכרה למגורים לטווח ארוך בשכונת הרקפות בראשון לציון, וזכויות חכירה ובנייה של 364 יחידות דיור להשכרה למגורים לטווח ארוך בשכונת "פרדס בחסכון" באור יהודה.

בסוף ההליך, שצפוי להסתיים ביום חמישי, בכוונת אזורים living לגייס בסך הכול כ-400 מיליון שקל בהנפקת המניות, כך שהקרן צפויה להתחיל להיסחר בבורסה עם הון עצמי של כ-660 מיליון שקל ושווי "אחרי הכסף" של כ-620 מיליון שקל.

חברת נדל"ן נוספת, אאורה של יעקב אטרקצ'י, דיווחה לפני כשבוע כי גם היא "ממשיכה לפעול להקים קרן להשקעות במקרקעין שתרכוש מקרקעין לצורכי דיור להשכרה, באמצעות חברה ייעודית אשר בכוונתה להנפיק מניותיה לציבור ואשר לא תהיה בשליטת החברה". אאורה הגישה לאחרונה טיוטת תשקיף ראשונה של קרן הריט לרשות ניירות ערך, אולם ציינה כי "טרם התגבשו התנאים להקמת הקרן או למכירת נכסים על ידי החברה לקרן הריט". גם אאורה ניסתה כבר באמצע 2018 להקים קרן ריט, שאמורה הייתה לרכוש בשלב ראשון כמה מאות דירות מידי אאורה, אך מהלך זה נבלם אז.