כחול לבן: עדיין לא החלטנו אם להיענות להזמנת הבית הלבן

בהודעת הבית הלבן אתמול נכתב ששני הצדדים כבר הסכימו לבוא, אולם בכחול לבן הבינו היום שמדובר בהפקה שנועדה לשרת את נתניהו וחוששים ממופע ראווה גדול למען ראש הממשלה המכהן אשר יציג את בני גנץ ככינור שני

ח"כ בני גנץ ימסור מחר (מוצ"ש) הצהרה לתקשורת בנוגע לתוכנית השלום של ממשל טראמפ. 

במפלגת כחול לבן אומרים שטרם החליטו אם להיענות להזמנה להגיע לוושינגטון במקביל לנתניהו, אחרי שהבית הלבן החליט (בזכות בקשה של נתניהו שגם גנץ יוזמן) להזמין גם את גנץ. בהודעת הבית הלבן אתמול נכתב ששני הצדדים כבר הסכימו לבוא, אולם בכחול לבן הבינו היום שמדובר בהפקה שנועדה לשרת את נתניהו וחוששים ממופע ראווה גדול למען ראש הממשלה המכהן אשר יציג את גנץ ככינור שני. 

הנשיא טראמפ צייץ לפנות בוקר שפרטי התכנית יתפרסמו עוד לפני הגעת נתניהו וגנץ, כלומר יתכן שעוד היום (שישי) או ביום שני .

נתניהו נערך לטיסה לוושינגטון כבר ביום ראשון הקרוב.

מועד המפגש עם הנשיא טראמפ יהיה ביום ג' בדיוק במועד בו אמורה מליאת הכנסת להתכנס ולהצביע בעד הקמת ועדת הכנסת, האמורה לערוך דיונים בחסינותו של נתניהו החל מיום רביעי. 

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב היום ליוזמה האמריקאית. ליברמן כתב בפייסבוק כי "אין לי ספק שתוכנית השלום שנשיא ארה"ב טראמפ מתכוון להציג ביום שלישי הקרוב, תכלול לא מעט אלמנטים חיוביים. אבל הצדק חייב גם להראות. להציג את התוכנית חמישה שבועות לפני בחירות, דווקא ביום שבו נקבע הדיון על הסרת החסינות של רה"מ, ימנע דיון ענייני ומעמיק ביוזמה מדינית מן החשובות שראינו בשנים האחרונות.
5 שבועות הם לא זמן רב. אם חיכינו עד עכשיו לא יקרה דבר והשמים לא יפלו לו התוכנית היתה מוצגת לעולם ב-3 במרץ".

"ביום שלישי הקרוב חייבים להתמקד רק בהסרת החסינות ובהחלת הריבונות על בקעת הירדן, כפי שהתחייב ראש הממשלה. אולם, כעת ברור שלנתניהו לא היתה שום כוונה מלכתחילה לספח את בקעת הירדן וכל הדיבורים בנושא הם תרגיל ביחסי ציבור בלבד. שבת שלום".