קרן ג'נריישן רוכשת מידי עזריאלי את חברת ההתפלה GES בכ-110 מיליון שקל

GES עוסקת בטיפול, טיהור והתפלת מים ושפכים • במסגרת העסקה נקבע כי ככל שהיא תושלם עד 31 במאי, כל רווחי GES החל מ-31 במרץ יישארו בחברה • השלמת העסקה צפויה עד ליום 24 לאפריל 2020

יוסי זינגר וארז בלשה, מייסדי ג'נריישן קפיטל / צילום: תמוז רחמן
יוסי זינגר וארז בלשה, מייסדי ג'נריישן קפיטל / צילום: תמוז רחמן

קרן ההשקעות בתשתיות ג'נריישן קפיטל , שהקימו יוסי זינגר (יו"ר הקרן) והמנכ"ל ארז בלשה, מבצעת השקעה מהותית נוספת. הקרן התקשרה בהסכם לרכישת חברת GES מקבוצת עזריאלי בכ-110 מיליון שקל, בכפוף להתאמות, הכוללות, בין היתר, אפשרות להפחתה של 10 מיליון שקל. השלמת העסקה, הכפופה לתנאים שונים, צפויה עד ליום 23 באפריל השנה (עם אפשרות הארכה ב-90 יום).

GES פועלת בתחום טיפול, טיהור והתפלת מים ושפכים והיא עוסקת בתכנון, הקמה ותפעול של מתקני טיהור וטיפול במים ובשפכים. לחברה מתקנים בבעלותה במסגרת הסכמי BOT (בנה-הפעל-העבר) עם רשויות וארגונים שונים בארץ. בנוסף, GES עוסקת בייצור והפצה של כימיקלים שונים לטיפול במים ולשימושים תעשייתיים. בג'נריישן קפיטל מציינים כי הכנסות GES בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו בכ-115 מיליון שקל, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDA - רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם הסתכם ב-16.4 מיליון שקל.

מבחינת קבוצת עזריאלי, GES היא הנכס המשמעותי האחרון שבו החזיקה החברה הבת גרנית הכרמל, חברת החזקות בפני עצמה, שבעבר נוהלה בידי זינגר (כמנכ"ל) ובלשה (סמנכ"ל כספים). בשנים האחרונות מימשה עזריאלי את יתר הפעילויות שהחזיקה גרנית הכרמל, וזאת כחלק מרצונה להתמקד בפעילות הליבה שלה בתחום הנדל"ן המניב. הפעילויות הנמכרות כללו את חברת הצבע טמבור, חברת הדלק סונול, מתקן ההתפלה בחוף פלמחים וביולי האחרון גם את חברת סופרגז, שנמכרה לאלקו תמורת כ-750 מיליון שקל.

מצטרפת לשורת השקעות משמעותיות 

קרן ג'נריישן קפיטל, שהוקמה בחודש מאי 2018 על ידי זינגר ובלשה בשותפות עם קבוצת ויולה, מתמקדת בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה: חשמל, גז טבעי, תחבורה, סביבה, מים, בינוי זכייני ועוד. בד בבד עם הדיווח על מזכר הבנות לרכישת GES, בספטמבר 2019, השלימה ג'נריישן קפיטל גיוס ענק של 525 מיליון שקל בהנפקת מניות לקרנות גידור וגופים מוסדיים, לצורך מימון השקעותיה.

בשנה האחרונה ביצעה ג'נריישן קפיטל מספר השקעות משמעותיות. באוגוסט האחרון רכשה הקרן את המחצית השנייה של מניות החברה הפרטית להב הרים ירוקים, בעלת השליטה (70%) בחברתה הבורסאית סולגרין, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות, תמורת כ-44 מיליון שקל (כיום הקרן מחזיקה ב-58% מההון של סולגרין). עוד באוגוסט רכשה ג'נריישן קפיטל את פעילות הגז הטבעי של קבוצת אלקטרה, תמורת כ-135 מיליון שקל.

עוד לפני כן, בסוף יולי, זכתה קבוצה שבה חברה ג'נריישן קפיטל (באמצעות רפק אנרגיה, שבה היא מחזיקה מחצית מההון) במכרז לרכישת אתר ייצור החשמל "אלון תבור", שכולל שלוש תחנות כוח פעילות בהספק של כ-583 מגוואט, בסכום של כ-1.9 מיליארד שקל. לקבוצה (MCR, שבה רפק אנרגיה שותפה ב-31%) ניתנה אופציה להקים באתר תחנת כוח על בסיס גז טבעי במחזור פתוח, בהספק של עד 230 מגוואט. חלקה של הקרן בסכום שנקבע במכרז לרכישת האתר עמד על כ-290 מיליון שקל (מתוכו כ-70 מיליון שקל בהון עצמי, והיתרה בהלוואה). עוד מחזיקה הקרן ב-49% מחברת ההסעות בון תור, ובפעילות בתחום חלוקת גז טבעי באמצעות חברות ייעודיות.

מניית ג'נריישן קפיטל נסחרה היום ביציבות. מאז הצטרפה לבורסה, בתחילת חודש מרץ אשתקד, נותר ערכה של מניית הקרן יציב, ושווייה של הקרן עומד על כ-870 מיליון שקל (בדומה לסך הגיוסים שביצעה עד היום).