הראל ביטוח הפכה לבעלת עניין בחברת הסייבר תופין

מחזיקה ב-5.4% ממניות תופין, בשווי נוכחי של 28 מיליון דולר • ייתכן כי בהראל ניצלו את החולשה במניה, לאחר שתופין פרסמה אזהרת רווח לפני כשלושה שבועות

הראל ביטוח נהפכה לבעלת עניין בחברת הסייבר תופין, שנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 515 מיליון דולר. לפי דיווח שהעבירה היום הראל לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC), היא מחזיקה ב-5.4% ממניות החברה, ששוויין הנוכחי 28 מיליון דולר.

הראל היא הגוף המוסדי הראשון מישראל שנהפך לבעל עניין בתופין (אם כי קרנות הון סיכון ישראליות השקיעו בחברה קודם לכן). ייתכן כי בהראל ניצלו את החולשה במניית תופין כנקודת כניסה להשקעה בחברה, לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לפני כשלושה שבועות ומנייתה נפלה. 

תופין מספקת פתרונות סייבר, שמטרתם לסייע לארגונים לאכוף מדיניות אבטחת מידע בסביבות שונות. החברה הוקמה על ידי המנכ"ל רובי כיטוב והסמנכ"ל ראובן הריסון, והיא הונפקה לראשונה בוול סטריט בשנה שעברה, כשגייסה 108 מיליון דולר לפי שווי של 480 מיליון דולר "אחרי הכסף", ובמחיר של 14 דולר למניה. כשלושה חודשים אחרי ההנפקה נסחרה המניה בשיא של יותר מ-30 דולר, אבל היא נחלשה לאחר מכן.

בסוף 2019 בוצעה הצעת מכר של שתי קרנות שהחזיקו במניות תופין, מרקר וקטליסט, שמכרו מניות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים כל אחת, לפי מחיר מניה של 17 דולר.

אזהרת הרווח שפרסמה תופין בתחילת ינואר, הפילה את המניה לשפל של כ-13.1 דולר - מתחת למחיר ההנפקה - אבל מאז היא התאוששה מעט, ומחיר המניה כיום כ-14.8 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 515 מיליון דולר. לפי אזהרת הרווח, תופין צפויה לרשום ברבעון הרביעי של 2019 הכנסות של 29.5-30.1 מיליון דולר - ובכך לסכם את שנת 2019 עם צמיחה של 21% בהכנסות לרמה של כ-103 מיליון דולר. החברה מצפה לרשום הפסד תפעולי Non-GAAP של 1.1-2.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בעוד שקודם לכן הצפי היה לרשום רווח תפעולי. דוחות תופין יפורסמו ב-13 בפברואר.