בוטל גיוס ההון המתוכנן של קרן הנדל"ן האמריקאית הרץ גרופ

קרן הריט הרץ גרופ מחזיקה בבעלות מלאה על חברת הרץ פרופרטיס, שאגרות החוב שלה בהיקף של 542 מיליון שקל נסחרות בבורסה מאז דצמבר 2017

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

בוטלה הנפקת המניות המתוכננת של קרן הנדל"ן האמריקאית, הרץ גרופ ריאלטי טרסט. הרץ גרופ מחזיקה בבעלות מלאה על חברת הרץ פרופרטיס  שאגרות החוב שלה נסחרות בבורסה בת"א.

בהודעה לבורסה דיווחה היום הרץ פרופרטיס כי הרץ גרופ הפסיקה בשלב זה בפעולות להנפקת מניותיה בבורסה בת"א וכעת בוחנות פעולות הוניות חלופיות. עוד נכתבה בהודעה כי הרץ פרופרטיס, סבורה כי אין בהחלטתה של הרץ גרופ כדי להשפיע על מצבה הפיננסי של הרץ פרופרטיס ועל תוצאות פעילותה.

להרץ פרופרטיס אג"ח מסדרה א' בהיקף של 542 מיליון שקל, שהונפקו בבורסה בדצמבר 2017. אג"ח א', בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 3.1 שנים, נסחרה היום לפי תשואה שנתית לפדיון של 7%.

הרץ פרופרטיס נמנית כאמור על קבוצת הנדל"ן הרץ, שפועלת בתחום המשרדים להשכרה בארה"ב ושנמצאת בבעלות משפחת יהודה הרץ האמריקנית. באוגוסט האחרון העבירה משפחת הרץ את נכסי הקבוצה, ובכלל זה את החזקותיה במניות הרץ פרופרטיס, לידי קרן הריט (קרן השקעות בנדל"ן) הרץ גרופ ריאלטי טרסט, במטרה להנפיק את מניותיה בבורסה בת"א.

מסקירה שפרסמה חברת S&P מעלות בחודש ספטמבר האחרון, עולה כי לקרן הריט הועברו 42 נכסי נדל"ן הכוללים 71 בנייני משרדים בשווי כולל של כ-2.75 מיליארד דולר. מרבית בניינים אלו ממוקמים במרכזי עסקים של ערים בגודל בינוני בארה"ב ובפיזור גיאוגרפי גבוה המתפרש על פני 24 ערים ב-18 מדינות בארה"ב (מתוכן שלוש מדינות מהוות כ-45% משווי תיק הנכסים: לואיזיאנה, אינדיאנה ואוהיו).

ב- S&P מעילות ציינו כי כשליש משווי תיק נכסי קרן הריט מוחזק באמצעות חברת הרץ פרופרטיס, שהאג"ח שלה כבר נסחרות כאמור בבורסה. בחברת הדירוג העניקו אז לקרן הריט דירוג מקדמי של A פלוס וציינו כי מרבית התמורה מהנפקת ההון תשמש להפחתת חובותיה של קרן הריט, כך שהמינוף שלה יירד לשיעור של 61%-63%, בהשוואה לכ-65% בשנת 2018 (פרופורמה, כלומר בהנחה שהייתה מתאגדת כבר בשנה זו). עם זאת, ההנפקה בוטלה כאמור וכעת יחפשו במשפחת הרץ דרכים אחרות לגיוס הון.