זינוק של מעל 30% בהידבקויות בקורונה ביום בסין, שיעור המוות נמוך

מספר מקרי ההידבקות עלה בכמעט 1,500 איש ואישה מיום שלישי, גידול של מעל 30% ביממה • מיום ראשון עד יום שני מספר המקרים שאובחנו בוודאות בסין זינק ב-65%

איש ביטחון בכביש אגרה בסין בודק את חום גופה של נוסעת, כדי לשלול הידבקות בנגיף קורונה / צילום: Martin Pollard, רויטרס
איש ביטחון בכביש אגרה בסין בודק את חום גופה של נוסעת, כדי לשלול הידבקות בנגיף קורונה / צילום: Martin Pollard, רויטרס

נכון להיום (ד') היו בסין 6,057 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה, כולל 132 מקרי מוות, לפי ועדת הבריאות הלאומית הסינית. כמעט 60 מיליון בני אדם מצויים בסגר חלקי או מלא בערי סין. היו יותר מ-70 חולים ב-17 מקומות מחוץ לסין, ביניהם לפחות חמישה בארה"ב. המרכז האמריקאי למניעת התפשטות מחלות העלה את אזהרות הנסיעה שלו לסין לדרגה הגבוהה ביותר. כמה מדינות, ביניהן ניו זילנד, אוסטרליה, ארה"ב ויפן, מפנות את אזרחיהן מהעיר ווהאן.

מספר מקרי ההידבקות עלה בכמעט 1,500 איש ואישה מיום שלישי, גידול של מעל 30% ביממה. מיום ראשון עד יום שני מספר המקרים שאובחנו בוודאות בסין זינק ב-65%.

עם מספר הנדבקים שעולה מיום ליום, גובר החשש מהתפשטות עולמית של הנגיף. מדינות רבות, ביניהן ארה"ב, הרחיבו את הבדיקות בנמלי התעופה והזהירו את אזרחיהן שלא לנסוע לסין. כמה מדינות, כולל אינדונזיה והפיליפינים, הגבילו את כניסת תיירים מסין. גרמניה ויפן דיווחו על חולים בנגיף שלא ביקרו בווהאן. הרשויות בסין אומרות שהן משקיעות את כל מה שיש להן בריסון המחלה ומניעת התפשטותה למדינות אחרות.

הסגל בבתי החולים במחוז חוביי של העיר ווהאן מתקשה לטפל מבספר החולים, ואספקת המוצרים הרפואיים מתדלדלת. סין פרסה עוד 1,800 עובדים רפואיים במחוז כדי לסייע למקומיים.

על רקע העלייה במספרי הנפגעים בנגיף, הסינים נוהרים לחנויות כדי להצטייד במצרכים ומזון.

גם מרכולים וחנויות בחלקים מאסיה מתרוקנים. בתי ספר ועסקים רבים באזור נסגרו לכמה שבועות, והתושבים נערכים לשהייה בבתיהם כדי להימנע מהידבקות. במרכול אחד בהונג קונג, המדפים היו ריקים ברובם אתמול (ג'), זמן קצר אחרי שרשויות העיר הודיעו על אמצעים מוגברים לניעת התפשטות הנגיף.

יש מחסור במסכות פנים, ולא רק באסיה - גם בחנויות ציוד רפואי במרכז טקסס יש מחסור במסכות הללו. סטודנט מקומי שחזר לאחרונה מביקור בווהאן נדבק אולי בנגיף.

בסין יש מקרים שבהם תושבים מקבלים מסכות ששולחים קרובי משפחה וידידים בחו"ל.

בבתי החולים בווהאן אוזלים המוצרים הרפואיים, לנוכח מספרי הנגועים. הרשויות בסין שיגרו עוד כוח אדם ואספקה לעיר.