גילת נמכרת ל-Comtech מארה"ב בעסקת מזומן ומניות תמורת כ-577 מיליון דולר

70% מהתמורה תשולם לבעלי המניות של גילת במזומן, והיתרה תינתן במניות קומטק • עם השלמת העסקה יחזיקו בעלי המניות של גילת ב-16.1% מהחברה הממוזגת • פימי יוצאת מההשקעה בתשואה של יותר מפי 2.5

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

החברה האמריקאית Comtech Telecommunications רוכשת את גילת לוויינים  בעסקה שמשקפת לחברה הישראלית שווי של כ-577 מיליון דולר. העסקה מתבצעת במחיר של 10.25 דולר למניה - פרמיה של 1.4% על מחיר מניית גילת בנעילת המסחר אתמול בוול סטריט, אם כי המחיר עלה באחרונה בעקבות פרסומים על כך שהחברה עשויה להימכר.

העסקה תתבצע כך ש-70% מהתמורה תשולם לבעלי המניות של גילת במזומן, והיתרה תועבר במניות קומטק - תמורה המשקפת שווי פעילות של כ-532.5 מיליון דולר. עם השלמת העסקה יחזיקו בעלי המניות של גילת ב-16.1% מהחברה הממוזגת.

החברה הרוכשת נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 905 מיליון דולר, והיא מספקת מוצרים, מערכות ופתרונות תקשורת, כמו טכנולוגיות לתחנות קרקע לווייניות, ניטור ואיתור מקום שיחות עבור גופי ביטחון הציבור ועוד. גילת מספקת פתרונות תקשורת בפס רחב, בעיקר באמצעות תקשורת לוויינית.

לאחר השלמת העסקה תהפוך גילת לחברה בת בבעלות מלאה של קומטק, ותמשיך לעבוד תחת המותג גילת, כשמטה החברה יישאר בישראל, תחת ניהולו של המנכ"ל הנוכחי, יונה עובדיה. פרד קורנברג, יו"ר ומנכ"ל קומטק, יהיה מנכ"ל החברה הממוזגת, שצפויה להירשם למסחר בתל אביב (בדומה לגילת, הנסחרת כחברה דואלית). 

פימי ומבטח שמיר בין המרוויחים העיקריים

בחברות מציינים כי העסקה תייצר חברה מובילה, עם מכירות שנתיות של קרוב ל-1 מיליארד דולר, תחזק את עליונות החברה כספקית מובילה של פתרונות תקשורת מתקדמים, וכן תחזק את המו"פ והפורטפוליו של גילת. החברות צופות סינרגיות של לפחות 2 מיליון דולר. לחברה הרוכשת היו בסוף הרבעון האחרון 46.9 מיליון דולר במזומן וחוב של 169 מיליון דולר. העסקה תמומן בעזרת משיכה מקווי אשראי מובטחים מכמה בנקים, בריבית של 4%-5%. 

המרוויחים העיקריים מהעסקה הם קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, שהיא בעלת המניות הגדולה בגילת, עם 34.1% מהמניות, ששוויין בעסקה כ-193 מיליון דולר; ומבטח שמיר, שנמצאת בשליטת מאיר שמיר, המחזיקה ב-9.7% ממניות גילת, ששוויין בעסקה 55.1 מיליון דולר.

קרן פימי נכנסה בראשונה להשקעה בגילת ב-2012, והגדילה את השקעתה לאחר מכן, במחיר ממוצע ברוטו של 4.3 דולרים למניה ובהשקעה כוללת של 80 מיליון דולר. לאחר חלוקת דיבידנד ראשון בחברה ב-2019 (שחלקה של פימי בו היה כ-8.5 מיליון דולר) ועם השלמת המכירה, פימי תצא מהשקעתה בגילת ברווח של כ-125 מיליון דולר ועם תשואה של יותר מפי 2.5 על ההשקעה. 

מקרן פימי נמסר כי "בשנים האחרונות פעלה הקרן באופן נחוש להשבחת פעילותה של החברה ותוצאותיה" - מהלך שכלל החלפת יו"ר ומנכ"ל וגיבוש אסטרטגיה חדשה. עוד ציינו בקרן כי ההתמקדות ברווחיות וביצירת תזרים בשנים אלה העבירה את גילת מהפסדים ב-2012 לרווח תפעולי של כ-23 מיליון דולר ורווח נקי של כ-20 מיליון דולר ברמה שנתית, תוך ייצור תזרים מפעילות שוטפת וחלוקת דיבידנד. 

יו"ר גילת, דב בהרב, מסר כי "דירקטוריון גילת והנהלתה מאמינים כי מיזוג אסטרטגי זה טומן בחובו פוטנציאל יוצא דופן. זו תוצאה מצוינת עבור בעלי המניות שלנו, המקבלים ערך הן במזומן והן במניות, בחברה חזקה עם קו מוצרים עולמי מוביל, הצפויה להפיק תועלת משילוב המומחיות והמשאבים של שתי החברות, הממוצבת היטב ליצירת ערך עתידי בתעשייה מבטיחה וצומחת זו. אין כל ספק שעתיד מזהיר צפוי לקומטק וגילת ולכל בעלי המניות".  

גולדמן זאקס ייעץ לקומטק, ומשרד עורכי הדין שליווה אותה הוא גולדפרב-זליגמן. לגילת ייעצו Alnitak, ג'פריס ו-Quilty וכן משרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר.