מנדלבליט: "יש לדחות את בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ"

היועץ המשפטי לממשלה מסר ליו"ר ועדת הכנסת כי הוא לדעתו יש לדחות את הבקשה, מאחר ש"לא מתקיימת לגבי ח"כ חיים כץ אף אחת מארבע העילות המפורטות בחוק חסינות חברי הכנסת"

ח"כ חיים כץ / צילום: יוסי זמיר
ח"כ חיים כץ / צילום: יוסי זמיר

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסר ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, כי הוא מתנגד למתן חסינות לח"כ חיים כץ, לקראת הדיון שיתקיים מחר (ה') בוועדה.

בהודעת מטעם הכנסת נכתב כי לעמדת היועמ"ש "יש לדחות את הבקשה, שכן לא מתקיימת לגבי ח"כ חיים כץ אף אחת מארבע העילות המפורטות בחוק חסינות חברי הכנסת".

מנדלבליט הבהיר כי "המעשים המפורטים בכתב האישום בעניינו של ח"כ כץ הם חריגים ביותר בנסיבותיהם ואינם תואמים את דרכי העבודה המקובלות בכנסת. על כן, קיים שוני משמעותי בין מקרה זה לבין מקרים אחרים של קידום חקיקה על-ידי חברי כנסת, כמפורט בעמדה. חלק מחריגות מעשיו של ח"כ כץ נובע מכך שהם כללו מצגי-שווא מרמתיים, בין היתר כלפי חברי כנסת אחרים, באופן אשר היה בו כדי להשפיע על יכולתם של חברי כנסת להפעיל את שיקול-דעתם באופן ענייני ועל בסיס מצע עובדתי נכון ומלא". 

*** חזקת חפות: נדגיש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב האישום נגדו, ח"כ חיים כץ לא הורשע בכל עבירה, מכחיש את המיוחס לו על-ידי הפרקליטות, ועומדת לזכותו חזקת החפות.