בני גנץ: אביא את תוכנית המאה לאישור הכנסת בשבוע הבא

יו"ר כחול לבן אמר הערב כי "התוכנית משקפת נאמנה את עקרונות כחול לבן" • השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט: "לא חושב שיהיה לראש הממשלה זמן לעסוק בסיפוח לפני הבחירות"

יו"ר כחול לבן בני גנץ אומר כי יביא בשבוע הבא את תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאישור בכנסת בשם סיעתו. בנאום בכנס INSS בתל אביב אמר גנץ: "כפטריוט ישראלי, אני אומר לכם הערב שהתוכנית משקפת נאמנה את עקרונות היסוד הכתובים במצע כחול לבן, ומהווה בסיס להסדר עתידי במזרח התיכון. לכן, כבר בשבוע הבא אביא לאישור הכנסת את תוכניתו המלאה של הנשיא טראמפ כפי שפורסמה אתמול על ידי הממשל האמריקאי".

עם זאת, גנץ מתנגד להחלת הריבונות על הבקעה וההתנחלויות ותוקף את נתניהו כי הוא מקדם זאת מטעמים פוליטיים בלבד: "צעדים פזיזים וחסרי אחריות, שאינם מתואמים עם ירדן, מצרים, ומדינות ערב המתונות - מסכנים את היכולת ליישם אותה. צעדים חלקיים שייעשו ללא עבודת הכנה של המערכת המדינית-ביטחונית לא יביאו לשום שינוי בשטח. לצערי, במקום לדאוג לאזרחי המדינה, נתניהו דואג שוב לעצמו ומחפש רווח פוליטי. במקום לשמור על בקעת הירדן והיישובים הישראלים ביהודה ושומרון - מתוך ראייה ארוכת טווח, הוא מסכן את ביטחון המדינה ואת היכולת לממש את ההזדמנות הנדירה שניתנה בידינו, להביא הסכם טוב לישראל בחסות אמריקאית. אנחנו לא נשחק את המשחק הזה על הגב של אזרחי ישראל".

קודם לכן הערב אמר ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, בשיחה עם עיתונאים ונציגי ארגונים יהודיים כי אינו מאמין שיעשה צעד כלשהו לפני הבחירות בישראל, לרבות צעדי סיפוח, מאחר ויש ועדה משותפת הצריכה לדון בכך ולקבל נתונים מהשטח ולשרטט מפות. לדבריו "יש הרבה מה לעשות בטרם יתבצע תהליך כלשהו של סיפוח - לא חושב שיהיה לראש הממשלה זמן לעסוק בכך לפני הבחירות". יצוין כי אמש הודיע דוברו של נתניהו כי החלת הריבונות תובא לאישור בישיבת הממשלה ביום ראשון אך הבוקר אמר השר יריב לוין כי זה ידחה כדי לתאם עם היועץ המשפטי לממשלה. לפי גורמים בליכוד, הכוונה היא לכנס את הממשלה ביום שלישי לאישור הריבונות. הגורמים הוסיפו כי אם לא יבוצעו צעדי הסיפוח כעת, לא יקרה דבר אחרי הבחירות.

"כדי לממש את תוכנית טראמפ דרוש ראש ממשלה ישר"

גנץ בדבריו בכנס בתל אביב קישר בין תוכנית המאה להגשת כתב האישום נגד נתניהו: "תוכנית המאה היא האירוע ההיסטורי המשמעותי השני שהתרחש השבוע, הראשון והמצער היה, עת הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן, על שוחד, מרמה והפרת אמונים. המשמעות המיידית היא שהנאשם נתניהו לא יכול לכהן אפילו יום אחד נוסף בתפקידו. הוא עסוק מעל הראש באישומים, בעורכי דין, בעדויות ובפחד המובן להיכנס לכלא. נאחל לו הצלחה בבית המשפט. כדי לממש את תוכנית טראמפ דרוש ראש ממשלה ישר, אמין ופנוי לניהול המדינה".

הוא הבהיר כי יממש את התוכנית אבל בהסכמה עם הפלסטינים ומדינות ערב: "כראש ממשלה אפעל למימושה של התוכנית, על כלל סעיפיה, תוך חתירה להסכמות עם מדינות האזור - ירדן, מצרים ומדינות נוספות - וכמובן שגם עם הפלסטינים. הנהגה פלסטינית אחראית, צריכה לקבל את עקרונות התוכנית ולהיכנס לדיון מיידי בהם. אני קורא להנהגה הפלסטינית - מאז הסכם חברון, עליו חתמו עראפת ונתניהו, הפכתם לסרבנים. פעם אחת תגידו 'כן' ותתנו לילדים שלכם תקווה לעתיד טוב יותר. אל תפספסו עוד הזדמנות לשלום. התוכנית מכירה בצורך שלכם בעצמאות מדינית, על 70% משטח הגדה, כמו גם על הצורך בחיבור לעזה וטיפול בסוגיית הנמל הימי ופרויקטים שיצעידו את הכלכלה שלכם קדימה בעשור הקרוב. אחרי כל כך הרבה שנות סכסוך - הגיע הזמן שתכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית".