הווירוס ממשיך להתפשט: 38 נהרגו בסין מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

אזרחים זרים רבים מפונים ממחוז ההתפרצות של הנגיף הקטלני, ומניין ההרוגים בכל המדינה עלה ל-170 • מומחי בריאות עולמיים הביעו "חשש גדול" כי הווירוס מתחיל להתפשט בין אנשים מחוץ לסין • מתחילת ההתפרצות אובחנו כ-7,700 בני אדם שנדבקו בקורונה • איקאה סוגרת זמנית את כל סניפיה בסין

תושבי סין עם מסיכות פנים / צילום: Koki Kataoka, רויטרס
תושבי סין עם מסיכות פנים / צילום: Koki Kataoka, רויטרס

מניין ההרוגים בהתפרצות נגיף הקורונה בסין עלה היום ל-170, בשעה שאזרחים זרים מפונים ממחוז חוביי, שנפגע הכי קשה מההתפרצות. האזרחים ששהו באזור החלו לחזור לביתם תחת מעקב צמוד, ומומחי בריאות עולמיים הביעו "חשש גדול" כי המחלה מתחילה להתפשט בין אנשים מחוץ לסין.

ביממה האחרונה מתו 38 בני אדם, כמעט כולם ממחוז הוביי שבסין, לאחר שחלו בנגיף הקטלני. בכך עלה מניין ההרוגים מהווירוס ל-170 בני אדם. מתחילת ההתפרצות אובחנו בסין כ-7,700 בני אדם שנדבקו בקורונה, ושיעור התמותה בקרב הנדבקים בנגיף עומד על 2.2%.

חדשות אלו מגיעות בשעה ש-195 האזרחים האמריקtים שפונו מווהאן, העיר שבה התפרץ הנגיף לראשונה, עוברים שלושה ימים של בדיקות ומעקב בבסיס צבאי בדרום קליפורניה, כדי לוודא שהם לא מראים סימנים להדבקות בנגיף.

משרד החוץ היפני מסר כי קבוצה של 210 מפונים יפנים מוווהאן נחתה הלילה בשדה תעופה בטוקיו בטיסה שנייה שיזמה הממשלה היפנית. בדיווחים נמסר כי תשעה מהאנשים שהיו על הטיסה הראו סימני שיעול וחום. שלושה אנשים מתוך הקבוצה, נבדקו ונמצא כי נדבקו בנגיף. בנוסף לארצות-הברית ויפן, גם צרפת, ניו זילנד, אוסטרליה ומדינות נוספות החלו לחלץ את אזרחיהן מסין או מתכננות לעשות זאת.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי אמר כי המקרים המעטים של התפשטות הנגיף בין אנשים מחוץ לסין, כפי שאירע ביפן, גרמניה, וייטנאם וקנדה, גרמו ל"דאגה רבה" והיו בין הגורמים לכך שמנכ"ל סוכנות הבריאות של האו"ם כינס מחדש אתמול ועד מומחים בכדי להעריך האם יש להכריז על ההתפרצות כמצב חירום עולמי.

ממדי ההדבקות בנגיף החדש כבר עברו את ממדי התפרצות הסארס בשנים 2002-2003. ד"ר מייקל ראיין אמר במסיבת עיתונאים לאחר שחזר ממפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג ובכירי ממשלתו בבייג'ינג כי סין נוקטת ב"צעדים יוצאי דופן לנוכח האתגר יוצא הדופן" שהציבה התפרצות הנגיף.

הוא ציין כי הודות לכך, נכון להיום כ-99% ממקרי ההדבקות הם בסין. ד"ר ראיין העריך את שיעור התמותה של הנגיף החדש בכ-2% מהנדבקים, אך אמר כי הנתון עדיין ראשוני מאוד. לשם השוואה, נגיף הסארס הרג 10% מהאנשים שנדבקו בו. הנגיף החדש הוא ממשפחת הווירוסים הכוללת וירוסי התקררות, כמו גם מחלות קשות יותר כמו סארס.

בתוך כך, ענקית הרהיטים השבדית איקאה הודיעה כי היא סוגרת באופן זמני את כל 30 הסניפים שלה בסין, בעקבות ההתפשטות המהירה של נגיף הקורונה. איגוד הכדורגל הסיני הכריז כי הוא דוחה את כל המשחקים הרשמיים במדינה לשנת 2020.

במשרד הבריאות בארץ הודיעו אמש כי מדיניות הכניסה והיציאה מסין נשקלת בעקבות התפשטות ההדבקות בנגיף. בין היתר, שוקלים במשרד לקרוא לאזרחים שחזרו מסין "להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה". במשרד הבריאות אמרו כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות, וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי.

לפי שעה, כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. עם זאת, משפחות שליחים עם ילדים אשר ביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני בעקבות דחיית פתיחת הלימודים קיבלו היתר לכך.