לאחר פחות משנה: שלומי נחום פורש מתפקיד מנכ"ל שירביט; צביקה ליבושור יחליפו

ליבושור משמש כיום כמשנה למנכ"ל שירביט ומנהל האגף לביטוח כללי, והוא כיהן בעבר כמנכ"ל שלמה ביטוח שהיה ממקימיה

בניין חברת ביטוח שירביט, נתניה / צילום: תמר מצפי, גלובס
בניין חברת ביטוח שירביט, נתניה / צילום: תמר מצפי, גלובס

חילופי מנכ"ל בחברת הביטוח שירביט: לאחר פחות משנה בתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח הפרטית, שלומי נחום הודיע על פרישתו מהחברה. מי שיחליף אותו בתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח הוא איש הביטוח הוותיק צביקה ליבושור, שמשמש כיום כמשנה למנכ"ל החברה ומנהל האגף לביטוח כללי, ושכיהן בעבר כמנכ"ל חברת שלמה ביטוח (שהיה ממקימיה) וקודם לכן כמנכ"ל קבוצת מדנס.

נחום הגיע לשירביט במרץ 2019 במקומו של גיל ספיר שכיהן עד אותו מועד כמנכ"ל החברה, במשך כתשע שנים. נחום הגיע לשירביט מכלל ביטוח , שם היה כסמנכ"ל בכיר ומנהל אגף מטה ופרט בחטיבה לביטוח כללי. ליבושור כיהן בעבר, בין היתר, גם כמנהל יורופ אסיסטנס מקבוצת מגדל, ומנכ"ל קבוצת שחר.

חברת הביטוח הפרטית שירביט נמצאת בבעלות יגאל רבנוף והיא מתמקדת בתחומי ביטוחי הרכב. לאחרונה נודע כי החברה נמצאת בלבו של מו"מ בין הבעלים רבנוף לבין כלל ביטוח - בדבר רצונה של האחרונה לרכוש את שירביט. על פי הערכות בשוק לפי שעה המגעים אינם מתנהלים עוד. נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה היה לשירביט הון עצמי בהיקף 252 מיליון שקל, כאשר לפי הערכות בשוק המגעים בין כלל ביטוח לבין רבנוף החלו לפי שווי חברה של 340 מיליון שקל, כשלאחר בדיקות נוספות כלל ביטוח הביעה ככל הידוע את רצונה להפחית את התמורה לסכום נמוך יותר - דבר שהוביל להפסקת המגעים.

שירביט הינה חברה רווחית שנמנית עם החברות הקטנות בשוק הביטוח. חלק ניכר מתיק הביטוח של שירביט הינו ישיר באופיו, כשהוא נסמך על שיווק ישיר לציבור ומתבסס על התיק של סוכנות הביטוח הוותיקה שעליה הקים רבנוף את החברה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 רשמה שירביט קיטון של 6.5% בפרמיות, שהסתכמו מתחילת השנה הנוכחית בכ-404 מיליון שקל. בשקלול הפרמיות שהועברו למבטחי המשנה, כדרך של ניהול סיכוני ביטוח והוצאת חלקם לחברות ביטוח המשנה, רשמה החברה ירידה של 13.6% בפרמיות בשייר.

שירביט חברה לביטוח החלה לפעול כמבטחת בשנת 2000 והיא פועלת בעיקר בענפי ביטוחי הרכב רכוש (ביטוח מקיף וביטוח צד ג') וביטוחי הרכב חובה. לצד זאת החברה פעילה בעוד תחומי ביטוח כללי, כשהיא מוכרת לציבור הרחב ביטוחי דירות, ביטוח לבתי עסק, ביטוחי חבויות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוחי בריאות, ביטוח נוסעים לחו"ל ועוד. את החברה הקים ומחזיק רבנוף (72) שמכהן כיו"ר. רבנוף החל את דרכו בענף הביטוח כסוכן ביטוח.

בעבר שירביט פעלה גם בתחומי ביטוחי החיים. באוקטובר 2013 מכרה החברה את פעילות עסקי ביטוח החיים שלה לבית ההשקעות פסגות - שהקים אז חברת ביטוח משלו, בתמורה ל-12.6 מיליון שקל, כשבנוסף היא קיבלה אז 2.6 מיליון שקל בגין יתרות נכסים שיוחסו לפעילות זו.