נשיא חדש להתאחדות התעשיינים: מנכ"ל חברת אוניפארם, ד"ר רון תומר

תומר יחליף בתפקיד את שרגא ברוש • "התעשייה הישראלית ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים, אבל אוביל את המאבק כדי שנוכל להתמודד מול האתגרים ולרתום את הממשלה שתקום"

רון תומר / צילום: פאול אורלייב
רון תומר / צילום: פאול אורלייב

מנכ"ל חברת אוניפארם, ד"ר רון תומר, מונה היום לנשיא התאחדות התעשיינים החדש. תומר יחליף בתפקיד את יו"ר קבוצת מפעלי י.ברוש, שרגא ברוש, אחרי כהונה של חמש שנים בקדנציה האחרונה וסך של 12 שנים בתפקיד.

הבחירות לנשיאות התאחדות התעשיינים התקיימו היום בכפר המכבייה ברמת גן במהלך האסיפה הכללית של ההתאחדות לשנת 2020. 788 תעשיינים חברי ההתאחדות הגיעו לקלפי, המספר הגדול ביותר בתולדות ההתאחדות. תומר נבחר עם רוב של 421 קולות. שמואל דונרשטיין, בעלי ומנכ"ל חברת רב בריח שהתמודד מול תומר, קיבל 364 קולות. 2 נמנעו.

עם היבחרו לתפקיד הנשיא, מסר תומר: "אני רוצה להודות לכל התעשיינים שנתנו בי את האמון. אני ושותפתי לדרך, איילת נחמיאס ורבין, נקדיש את כל המרץ והאנרגיה למען הצלחת התעשייה ולחיזוק קרנה של התאחדות התעשיינים.

"שלב הדיבורים הסתיים - זה הזמן לעשות. התעשייה הישראלית ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים, אבל אוביל את המאבק כדי שנוכל להתמודד מול האתגרים ולרתום את הממשלה שתקום לעזרת התעשייה ולשמירה על עצמאותה הכלכלית של ישראל. אם כולנו נדע לשתף פעולה ולתת כתף כולנו נצא נשכרים. ביחד, נחזיר את התעשייה לגדולתה".

בסוף 2019 התראיין תומר ל"גלובס" ואמר: "ידעתי עד כמה התעשיינים ממורמרים מהמצב הכללי ומהאופן שבו המדינה מתייחסת לתעשייה, אבל לא ידעתי עד כמה הייאוש עמוק - כמה אנשים לא רואים אופק. בלי אופק אתה לא תשקיע, לא תקדם מהלכים. המצב הזה מפחיד".

עוד הוסיף "ברור לנו שהכלכלה הולכת למקומות לא טובים, וכשאחד הגלגלים המרכזיים שלה מורכב מהרבה אנשים שקשה להם והם לא רואים את האופק - זה מכפיל את הצרה. כדי לצאת מהצרה הזאת צריך הרבה כוחות והרבה אנשים והרבה תקווה - ואין אותם".