מניין המתים מנגיף הקורונה בסין עלה ל-361; קרוב ל-3,000 נדבקים ביממה האחרונה

(עדכון) - 2,829 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ומספר החולים הכולל מגיע כעת ל-17,205 • הרשויות בסין דיווחו על 56 בני אדם שהנגיף גבה את חייהם ביום ראשון

בהלת וירוס הקורונה בבייג'ינג, סין / צילום: Mark Schiefelbein, Associated Press
בהלת וירוס הקורונה בבייג'ינג, סין / צילום: Mark Schiefelbein, Associated Press

נציבות הבריאות הלאומית בסין הודיעה הלילה כי 2,829 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ומספר החולים הכולל מגיע כעת ל-17,205. בנוסף, מניין המתים מהווירוס הקטלני מגיע ל-361 איש, לאחר שהרשויות דיווחו על 56 בני אדם שהנגיף גבה את חייהם ביום ראשון במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות. 

וייטנאם אישרה בלילה כי אובחנו שלושה מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, שמקורו בסין, ובכך מניין החולים במדינה עלה לתשעה בסך-הכול. בשבת הצהירה וייטנאם על מצב חירום בגלל המגיפה ומסרה כי תעצור את כל הטיסות מסין ואליה.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר אמש (א') כי מדינתו לא תהסס להשתמש בצעדים הכרחיים כדי להגן על אזרחיה מפני התפרצות וירוס הקורונה שמקורו בסין. אבה, שנאם בפני הפרלמנט, הוסיף כי יפן כבר החלה בפיתוח ערכות בדיקה לאבחון מהיר של הנגיף.

ברוסיה, חברת הרכבות הממשלתית הודיעה אתמול כי רכבות הנוסעים מרוסיה לסין יבוטלו עד להודעה חדשה בשל התפשטות הנגיף. החברה הוסיפה כי היא תשיב את מלוא הסכום למי שרכש כרטיסי רכבת לסין ולא יוכל לממשם.

נזכיר כי מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימן טוב, חתם אמש על צו רשמי המורה על חובת בידוד לכל מי ששהה בסין במהלך 14 הימים האחרונים, זאת בשל התפרצות וירוס הקורונה. לפי החוק, האזרחים שהיו בסין בשבועיים האחרונים חייבים להישאר בבית ולדווח על כך למוקד משרד הבריאות. ביום ה-15 לאחר מועד השהיה האחרונה בסין ובמקרה שלא התפתחו סימני מחלה, ניתן לחזור לשגרה.