סיבוב על החולות בראשל"צ: JTLV מוכרת קרקע לקבוצת בסר

במרץ האחרון רכשה הקרן, אותה מובילים עמיר בירם ואריאל רוטר, את השטח תמורת 118 מיליון שקל • בקרקע ניתן להקים פרויקט משרדים בהיקף גדול • בסר מקדמת שני פרויקטים למשרדים במערב העיר בכמיליארד שקל

הדמיית הפרויקט במתחם האלף בראשון-לציון / הדמיה: TOTEM
הדמיית הפרויקט במתחם האלף בראשון-לציון / הדמיה: TOTEM

קבוצת בסר בניהולו של נחשון קיויתי מרחיבה את פעילותה לראשון-לציון. ל"גלובס" נודע כי החברה חתמה על הסכם אופציה מול קרן JTLV לרכישת קרקע במתחם האלף שבמערב העיר, עליה ניתן להקים פרויקט משרדים בהיקף גדול. רק לאחרונה רכשה בסר קרקע סמוכה שעליה תקים פרויקט משרדים אחר.

מדובר בקרקע בשטח 12 דונם שהייתה בבעלות עיריית ראשון-לציון, שהעמידה אותה למכירה באמצעות מכרז. במרץ האחרון זכו בה קרן JTLV2 שהוקמה ע"י עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן, בשיתוף היזם הירושלמי יהודה רחמים תמורת 118 מיליון שקל.

התוכניות לקרקע מאפשרות בניית שלושה מבנים: שני מגדלי משרדים בגובה 25 קומות בשטח של כ-75 אלף מ"ר, שיכללו קומות גדולות מהרגיל של 1,400 מ"ר. לצידם ייבנה מבנה נמוך בן שתי קומות שיכלול חדר כושר ואולמות כנסים. בנוסף, מתוכנן חניון בשטח של 40 אלף מ"ר.

כעת, פחות משנה לאחר שעברה ידיים, מבקשת הקרן למכור את הקרקע. בהסכם שנחתם לאחרונה קיבלה בסר אופציה לרכישת מחצית מהשטח. תוקף האופציה עומד על עשרה חודשים, ובתקופה זו תנסה החברה לגבש קבוצת רכישה להקמת אחד ממגדלי המשרדים, בשטח של 35 אלף מ"ר.  

ככל שהשיווק יתקדם בצורה מהירה, ישנה אפשרות שייחתם הסכם נוסף לגיבוש קבוצת רכישה של בסר למגדל השני, ובכל אופן האופציה שנחתמה לא כוללת את המבנה הנמוך. משרד האדריכלים שנבחר לפרויקט של בסר הוא ברעלי לויצקי כסיף. JTLV2 השלימה בדצמבר האחרון גיוס של כמיליארד שקל ממוסדיים בולטים והיא עוסקת ברכישת נדל"ן בישראל, השבחתו ומימושו.

מתחם האלף שבמערב ראשון לציון / צילום: גיא ליברמן, גלובס
 מתחם האלף שבמערב ראשון לציון / צילום: גיא ליברמן, גלובס

כמה מהגופים המוסדיים כבר כאן

השטח נמצא כאמור במתחם האלף שמיועד להוות רובע עסקים נרחב, ושבנייתו כבר החלה. בין היתר גופים כמו בנק דיסקונט, הפניקס ומגדל עומדים להעביר למתחם נתח גדול מפעילותם. השטח נמצא בסמוך לכביש 20 ולקו הרכבת, כאשר בעתיד גם הקו הירוק של הרכבת הקלה צפוי להתחבר למתחם. בשלוש השנים האחרונות פרסמה העירייה שישה מכרזים למכירת קרקעות במתחם שנמכרו בסכום כולל של כ-735 מיליון שקל. בגין קרקעות אלה צפויות לעירייה הכנסות נוספות שמוערכות בלמעלה מ-100 מיליון שקל, מגביית אגרות שונות.

עבור בסר מדובר בפרויקט שני שהם מקדמים במערב העיר בפרק זמן קצר. לפני מספר שבועות רכשה קבוצת רכישה שגיבשה החברה, את מתחם אולם האירועים "שמש אדומה" ב-55 מיליון שקל. הקרקע ממוקמת במפגש הרחובות אלטלנה ושד' משה דיין, והיא ממוקמת באזור התעשייה הוותיק שבמערב העיר, אליו נכנסו יזמים שונים בתקופה האחרונה. כך למשל לצד המתחם של בסר, נמצא שטח מפעל כרמית שעל חלקו נבנה כבר פרויקט המשרדים weTube.

הדמיית המגדל שייבנה במתחם "שמש אדומה/  הדמיה: TOTEM
 הדמיית המגדל שייבנה במתחם "שמש אדומה/ הדמיה: TOTEM

לא הרחק, נבנה פרויקט המשרדים SPACE של חברת "צרפתי צבי ובניו". בשטח שאותו רכשה הקבוצה שארגנה בסר, מתוכנן להיבנות בניין משרדים בשם "בסר ראשונים". מדובר במבנה בגובה 22 קומות, כולל קומה מסחרית, בשטח של כ-24 אלף מ"ר בנויים, שיכלול גם 350 חניות. בבסר מציינים כי מחיר המכירה הממוצע בקבוצת הרכישה עמד על כ-9,000 שקל למ"ר. הצפי של החברה הוא שעבודות ההריסה והחפירה יתחילו בשבועות הקרובים, וצפי האכלוס הוא לתחילת 2023. אדריכל הפרויקט הוא ערן מיבל ועורכי הדין שמלווים מטעם בסר את שני הפרויקטים בראשון-לציון הם משה הוברמן, רועי מקוב, מיטל בראון, ושני דיין.

אופציה לקבוצת רכישה נוספת במגרש הסמוך

עוד אומרים בבסר כי היקף ההשקעה בשני הפרויקטים עולה על מיליארד שקל. הפרויקט במתחם האלף מוערך בהשקעה של כ-750 מיליון שקל ואילו הפרויקט הנוסף בכ-300 מיליון שקל.

נחשון קיויתי מסר ל"גלובס" כי "לאור מה שקורה מבחינת מחירים והצפיפות באזורים שבנינו בתל-אביב ובבני-ברק, אנחנו בהחלט רואים את הפוטנציאל באזור הזה של ראשון-לציון שהולך ומתפתח, עם נגישות טובה, ועם חברות הייטק ומוסדיים כמו הפניקס ודיסקונט שכבר הודיעו שיעברו למתחם. בימים אלה אנחנו בונים את פרויקט בסר סיטי בפתח תקווה שהוא פרויקט רחב של 160 אלף מ"ר. גם בו קיבלנו בתחילה אופציה למגדל אחד, ובסוף קיבלנו את כל ארבעת המגדלים והכוונה להתקדם במודל דומה גם במתחם האלף".