בהלת הקורונה: הפתרון חסר התקדים של יפן – החולים יועלו על ספינות הסגר

"כ-300 בני אדם יכולים להתגורר בנוחות באונייה הזו, ויש לה מעמס מרבי של 500 בני אדם, אם כי זה אומר שיהיו תורים לשירותים ויתר המתקנים", אמר נציג של ההגנה האזרחית היפנית • ביפן אובחנו בוודאות עד כה 33 חולים

ספינת קרוז מול יפן עליה נמצאו נוסע חולה בקורונה / צילום:	STF, AP
ספינת קרוז מול יפן עליה נמצאו נוסע חולה בקורונה / צילום: STF, AP

צבא יפן מכין היום (ד') מעבורת חכורה לשימוש כספינת הסגר שתוכל לאכלס מאות מקרים של חשד לנגיף הקורונה כאשר מספר ההידבקויות במדינה זו עולה בהתמדה.

בסין פורסמו הבוקר הנתונים הבאים על המחלה: מספר המתים עלה ל-493, 910 חולים הבריאו כתוצאה מהטיפול הרפואי. מספר המאובחנים בנגיף עלה ל-24,551 בכל העולם, מהם 24,338 בסין.

ביפן עגנה המעבורת האקואו במשקל 17,000 טון בבסיס הימי יוקוסוקה ליד טוקיו, שהוא גם נמל הבית של נושאת המטוסים האמריקאית רונלד רייגן. המעברות הזו, אם תוכנס לשימוש, תשכן בשלב ראשון 94 בני אדם והיא יכולה לשכן עוד חולים רבים.

"כ-300 בני אדם יכולים להתגורר בנוחות באונייה הזו, ויש לה מעמס מרבי של 500 בני אדם, אם כי זה אומר שיהיו תורים לשירותים ויתר המתקנים", אמר נציג של ההגנה האזרחית היפנית.

ההכנות על סיפון האקואו התנהלו כאשר רשויות הבריאות הכניסו מעל 3,500 בני אדם להסגר של שבועיים באוניית קרוז שעוגנת מול יפן, לאחר התברר שעשרה נוסעים על האונייה אובחנו עם נגיף קורונה אחרי ירידתם מהסיפון בהונג קונג.

ממשלת יפן ספגה ביקורת על תגובתה האיטית למשבר הבריאותי. שלא כמו מדינות אחרות, יפן עדיין לא הכניסה להסגר כפוי חשודים בהדבקות, כולל יפנים שחזרו בטיסות פינוי מווהאן, העיר שבה החלה המגפה.

ביפן אובחנו בוודאות עד כה 33 חולים, כולל 17 שהיו בווהאן ואותם עשרה נוסעים באוניית הקרוז.