המזרק האוטומטי לטיפול במיגרנה הקפיץ את מניית טבע 16% ביומיים

תיתכן הגדלת נתח השוק בארה"ב ואישור לשיווק התרופה אג'ובי גם בשוק היפני • מתחילת 2020 מניית טבע כבר רושמת תשואה חיובית של 23%, אך זו רחוקה מלפצות את בעלי המניות על הירידות בשנים האחרונות

התרופה של טבע לטיפול במיגרנה / צילום: אתר החברה
התרופה של טבע לטיפול במיגרנה / צילום: אתר החברה

מניית טבע   קפצה אתמול (ג') בבורסת ניו יורק ב-8% והשלימה עלייה של 16% ביומיים, כאשר מתחילת 2020 המניה כבר רושמת תשואה חיובית של 23%. שווי השוק הנוכחי של טבע עומד על 12.7 מיליארד דולר.

בפרספקטיבה יותר ארוכת-טווח, העליות האחרונות רחוקות מלפצות את בעלי המניות על הירידות בשנים האחרונות. המניה איבדה ב-2019 כ-36% מערכה לאחר ירידה של כ-19% ב-2018, ובהשוואה לשיא שנקבע בקיץ 2015 -  מחיר המניה נמוך כיום ב-82%.

המגמה החיובית בימים האחרונים מגיעה על רקע חדשות חיוביות שקשורות לתרופה המקורית אג'ובי, המיועדת לטיפול במיגרנה. לאחר שטבע הודיעה בשבוע שעבר כי קיבלה את אישור ה-FDA לשווק בארה"ב את המזרק האוטומטי של התרופה, היא דיווחה השבוע על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה ביפן. אישור המזרק האוטומטי יאפשר לטבע לסגור את הפער התחרותי שהיה למתחרות שלה, ואולי להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב. התוצאות הטובות בניסוי ביפן עשויות לאותת על אישור שמתקרב לשיווק התרופה גם בשוק היפני, שיהיה שוק חדש עבורה.

"ייתכן אפסייד מההכנסת הגנריות וסגירת מפעלים"

טבע צפויה לפרסם את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2019 כולה ב-12 בפברואר. לקראת פרסום הדוחות כתבה אתמול האנליסטית אסתר רג'בלו מאופנהיימר כי לפי המודל באופנהיימר, גם ב-2020 תהיה ירידה בהכנסות ובשורה התחתונה בטבע, אך בהנהלת טבע מדברים על צמיחה צנועה בהכנסות בשנה זו (דבר שלהערכתה ישתקף בתחזיות החברה שיפורסמו לצד הדוחות). רג'בלו מציינת שייתכן שהערכותיה בנוגע לירידה של 3% בפעילות הגנרית של טבע בארה"ב ב-2020 הן שמרניות; "תיאורטית, אנו מעריכים אפסייד של 10% למחיר היעד שלנו למניה אם ההכנסות הגנריות יישארו יציבות, כשכל שאר הפרמטרים ללא שינוי", היא כותבת. מחיר היעד של אופנהיימר הוא 12 דולר, מחיר שאותו עקפה המניה בעלייה שנרשמה בה אתמול. המלצת אופנהיימר היא "תשואת יתר".

רג'בלו מצפה מטבע לעדכונים על השפעתה של המשך סגירת מפעלים על הרווחיות הגולמית. "נזכיר שטבע סגרה או מכרה 13 אתרי ייצור ומתכננת לסגור עוד 10", היא כותבת, ומעריכה אפסייד של 11% למחיר היעד בגין השיפור הצפוי ברווחיות הגולמית בשל סגירת המפעלים.

בהקשר של החשיפה המשפטית של טבע, רג'בלו מציינת שאינה מצפה להבהרות בנושא בשבוע הבא.