חברת הנדל"ן אלמוגים בדרך לבורסה לפי שווי של 150 מיליון שקל

החברה, שנמצאת בשליטת היו"ר מריו זוזל וממלא-מקומו עמי בר-משיח, השלימה את השלב המוסדי בהנפקת מניותיה, שבמסגרתו הבטיחה סכום של כ-37 מיליון שקל • אלמוגים הנפיקה לראשונה אג"ח ב-2010, וכיום יש לה שלוש סדרות בהיקף מצרפי של כ-150 מיליון שקל

מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים / צילום: איל יצהר, גלובס
מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת הנדל"ן אלמוגים החזקות עדכנה אמש (ד') כי השלימה את השלב המוסדי בהנפקת המניות הראשונית (IPO) שלה, שבמסגרתו הבטיחה סכום של כ-37 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-150 מיליון שקל "אחרי הכסף".

אלמוגים, הנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח   , פרסמה במהלך ינואר מצגת למשקיעים לקראת ההנפקה, שהשלב המוסדי בה הסתיים בסיומם של יומיים חיוביים למדי במסחר בשוקי ההון בעולם ובישראל, ולאחר בהלת המשקיעים מהשפעות אפשריות של וירוס הקורונה, שבאה לידי ביטוי בירידות חדות קודם לכך. ככל הידוע, עם הגופים שלקחו חלק בהנפקה נמנים בתי ההשקעות פסגות, מיטב דש ואלטשולר שחם.

אלמוגים, הנמצאת בשליטת היו"ר מריו זוזל וממלא-מקומו עמי בר משיח, נוסדה ב-1986 ועוסקת בייזום ובמכירת פרויקטים של נדל"ן למגורים בישראל ונדל"ן מניב, וכן ייזום ותפעול מתחמי מגורים לצעירים באילת, שם היא מנהלת יותר מ-700 דירות בתשעה מבנים. נוסף על כך, לחברה פרויקטים בתכנון בסרביה ובקרואטיה. מנכ"לית החברה היא מיכל גור.

במצגת שפרסמה אלמוגים לקראת ההנפקה, היא הציגה צפי לרווח גולמי מצרפי של כ-300 מיליון שקל מפרויקטים שלה הנמצאים כיום בביצוע ובתכנון, הכוללים, לפי נתוניה, יותר מ-1,700 דירות בהיקף כספי צפוי של כ-1.7 מיליארד שקל. בסך הכל, לפי נתוני החברה, עד כה היא יזמה והקימה יותר מ-3,500 דירות ועשרות אלפי מ"ר של נכסים מניבים בישראל.

הנפיקה עד כה חמש סדרות אג"ח

אלמוגים הנפיקה לראשונה אג"ח בבורסת תל אביב ב-2010, וכיום יש לה שלוש סדרות, בהיקף מצרפי של כ-150 מיליון שקל, הנסחרות בטווח תשואות של כ-3.5%-4.5%, כשהוותיקה מהן הונפקה בשנת 2015. בסך הכל עד היום גייסה אלמוגים כ-300 מיליון שקל באמצעות הנפקות אג"ח בבורסה, בחמש סדרות.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019 נשחקו הכנסותיה של אלמוגים ב-37% ועמדו על כ-106 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה ירד ב-14% והסתכם בכ-9 מיליון שקל.

הנפקת המניות שמבצעת כעת אלמוגים, מצטרפת לכמה הנפקות ראשוניות של מניות בבורסת תל אביב, העומדות על הפרק ונמצאות בשלבים שונים, ובהן הנפקה של מפיצת מוצרי החקלאות ביכורי שדה אחזקות, שפרסמה כבר שתי טיוטות תשקיף ותשקיף להשלמה.

בשלבים מוקדמים יותר ניצבות הנפקות ראשוניות אפשריות של חברת שיווק והפצת מוצרי הצריכה דיפלומט, חברת בית הדיור המוגן בית בכפר וכן חברת התיירות תלמה - הנפקות שעשויות להתעכב, בעקבות חוסר היציבות שנרשם בשוקי המניות בשבועות האחרונים.