האם ליברמן יצטרף לממשלת ימין לאחר הבחירות?

לטענת אביגדור ליברמן, הוא יצטרף לממשלה שתעסוק במהות • עוד הוסיף חבר הכנסת כי נתניהו אינו ימין אמיתי ומנה את החלטותיו הנוגדות את עקרונות הימין

אביגדור ליברמן / צילום: טל שניידר, גלובס
אביגדור ליברמן / צילום: טל שניידר, גלובס

בעת ביקור במאהל המחאה של מועצת יש"ע בירושלים נשאל אביגדור ליברמן מדוע הוא מונע הקמת ממשלת ימין. ליברמן ענה כי נתניהו אינו ימין אמיתי ומנה את החלטותיו הנוגדות את עקרונות הימין לרבות התמיכה בהתנתקות, הסכם חברון ועוד. ועם זה אמר: "אני אצטרף לממשלה שתעסוק במהות ולא בדברים איזוטריים, נתניהו טירפד את כל הצעדים שתיכננתי נגד חמאס והתפטרתי כשאישר בקבינט צעדים להסדרה עם חמאס". כלומר ממשלה שתעסוק במהות, קרי הנושאים המדיניים - ריבונות ומלחמה נחרצת בחמאס, אולי על חשבון דברים איזוטריים כענייני דת ומדינה. עם זאת, הוא כמעט ופוסל את ראש הממשלה נתניהו כשותף אפשרי, שכן לדבריו הוא לא מיישם מדיניות של ימין אלא להיפך.

ליברמן אתגר את נתניהו כשאמר כי אם נתניהו יביא לכנסת את החלת החוק על היישובים הישראלים ביהודה ושומרון, ישראל ביתנו תתמוך במהלך וכך יושג רוב של לפחות 63 חברי כנסת לסיפוח. עוד אמר כי אם החלת הריבונות לא תובא כעת לאישור בכנסת, דבר לא יקרה לאחר הבחירות. "נתניהו לא יחיל ריבונות על גרגיר ביהודה ושומרון", דברי ליברמן. "הוא זה שמנע את העברת הצעת החוק לריבונות על בקעת הירדן שהגשנו", ציין ליברמן והזכיר כי נתניהו גם בלם את פינוי המאחז הפלסטיני הלא חוקי בחאן אל אחמר.

נתניהו, נזכיר, הודה השבוע בכנס בחירות כי בניגוד להבטחותיו הקודמות, יביא את החלת הריבונות רק לאחר הבחירות, ורק אם יצליח להקים ממשלה.

יגאל דילמוני מנכ"ל מועצת יש"ע אמר כי לצד ההערכה לתמיכה בהחלת הריבונות יש לדרוש מליברמן להיכנס מיד אחרי הבחירות לממשלה לאומית ימנית על מנת שנוכל לפתח את ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ולקדם את הריבונות המעשית. "המסר שלנו לליברמן הוא אחד: תודה על התמיכה בריבונות, כנס לממשלה לאומית ימנית אחרי הבחירות".

גם חברי מפלגת ימינה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ וח"כ איילת שקד, ביקרו היום במאהל מועצת יש"ע בירושלים ושניהם קראו לנתניהו לפעול לאלתר לפני הבחירות להחלת הריבונות. סמוטריץ' אמר: "אני שומע הרבה יותר מידי דיבורים וזה מייצר אצלי חשש גדול שיש מי שמתכנן להקים סוג של ממשלת אחדות מיד לאחר הבחירות שזה בדיוק יהיה הסולם והתירוץ יבוא, גנץ ויגיד הינה תהליך הזדמנות היסטורית לתהליך מדיני להסכם שלום בינלאומי. נחזור לכל אותן מכבסת מילים וסיסמאות שבקצה שלה אוטובוסים מתפוצצים ברחובות ערי מדינת ישראל. כדי למנוע את התרחיש הזה, אנחנו לא רוצים ממשלת אחדות אנחנו רוצים ממשלת ימין, אנחנו רוצים ניצחון של הימין. כדי שהימין ינצח צריך להחיל את הריבונות כאן ועכשיו. כדי לוודא שאין ולא יהיה תהליך מדיני מסוכן שבקצה שלו מדינה ערבית מחלקת חלילה את ארץ ישראל- צריך להחיל את הריבונות כאן ועכשיו לפני הבחירות. זו הדרישה שלנו מראש הממשלה, זו הציפייה שלנו ממנו ואנחנו נעמוד מאחוריו וניתן לו את מלוא הגיבוי כדי לבצע את הצעד הזה כאשר הוא יבוצע".

שקד אמרה: "אנחנו ברגע היסטורי, זה או שנחיל את הריבונות או שזה יהיה פספוס המאה וגם סכנת המאה כי מאוד חשוב במה אנחנו נתחיל. אם הצעד הראשון יהיה החלת ריבונות אז ברור שלא תקום מדינת טרור פלסטינית, אבל אם הצעד הראשון יהיה מו''מ להקמת מדינת טרור פלסטינית- אז אנחנו כבר לא נחיל ריבונות".