הקסדה המגנטית של בריינסווי לא עמדה ביעדיי הניסוי ב- PTSD

הקסדה מאושרת לשיווק לטיפול בדיכאון והפרעה טורדנית כפייתית והצליחה בניסוי בהפסקת עישון

 

חברת בריינסוויי הודיעה היום כי הקסדה המגנטית שלה לטיפול בהפרעות מוח ונפש, לא הצליחה להראות יעילות בטיפול בתסמונת פוסט טראומטית, לעומת קבוצת ביקורת. זאת על פי תוצאות הביניים של ניסוי שנערך בימים אלה על ידי החברה. התוצאות התקבלו מ-87 חולים שהשתתפו בניסוי.

בריינסוויי  הודיעה כי לא תמשיך את הניסוי הנוכחי, אולם ייתכן כי תבצע ניסויים נוספים במוצר לטיפול בפוסט טראומה בהמשך, בהם תגדיר מעט אחרת את יעדי הניסוי. בשעה זו מניית החברה שומרת על ערכה בתל אביב והחברה נסחרת לפי שווי של 414 מיליון שקל.

בריינסוויי כבר הצליחה בניסויים קליניים רב מרכזיים בטיפול באמצעות הקסדה המגנטית שלה בדיכאון, הפרעה טורדנית כפייתית וגמילה מעישון. שני המוצרים הראשונים כבר מאושרים לשיווק על ידי ה- FDA , ומשווקים בארה"ב ובמדינות נוספות. התוצאות של הניסוי רומזות כי החברה לא מצאה פטנט שפותר בבת אחת את כל סוגיות הנפש והמוח שבעולם, אולם שלושה השווקים שבהם היא כן פועלת, הם בעלי פוטנציאל של מיליארדי דולרים. כמו כן, שיטת הטיפול של בריינסוויי נבדקת היום בניסויים ראשוניים במחלות נוספות, ביניהן: אנורקסיה, אלצהיימר, אפילפסיה, כאב עצבי והתאוששות משבץ. זו אולי הסיבה שבגללה מניית החברה לא הגיבה בצניחה לתוצאות הניסוי.

המכשיר של בריינסוויי פועל על ידי גירוי מגנטי של המוח. הגרוי המגנטי יכול להשפיע על הפעילות החשמלית של עצבי המוח. טיפול בדיכאון באמצעות התערבות בפעילות החשמלית של המוח היא בבסיס של טיפול בנזעי חשמל המקובל כטיפול בדיכאון עיקש ועמיד לתרופות כבר עשרות שנים. הגישה המגנטית היא חלופה לטיפול בנזעי חשמל, ומספר חברות עוסקות בכך. בריינסוויי היא החברה הראשונה שהרחיבה את הטיפולים מבוססי המגנט גם לתחומים בהם לא היו מקובלים טיפולי נזעי חשמל, תחום ההפרעה הכפייתית טורדנית ותחום ההתמכרות, והראתה את הפוטנציאל של ההתערבות החשמלית במקרים אלה. קיימות גם חברות המגרות את המוח ישירות, באמצעות אלקטרודה מושתלת, לטיפול באפילפסיה ופרקינסון.

בריינסויי נרשמה למסחר בנאסד"ק באפריל האחרון, במקביל לתל אביב, וגייסה 30 מיליון דולר. מאז ההנפקה ירדה ועלתה אך חזרה בערך למחיר ההנפקה. הכנסות החברה ברבעון האחרון עמדו על 5.9 מיליון דולר, גידול של 38% לעומת התקופה המקבילה, עקב הגדלת מספר המערכות המותקנות בקליניקות של רופאים והוספת הערכה לטיפול בדיכאון. 3.4 מיליון דולר היו הכנסות חוזרות. כיום מותקנות בארה"ב 488 מערכות של החברה. החברה עדיין רושמת הפסד תפעולי (2.2 מיליון דולר) ונקי (2.6 מיליון דולר) בשל עלויות השיווק הגבוהות ולמרות שיעורי רווח גולמי גבוהים.

לפני כמה חודשים מינתה החברה מנכ"ל אמריקאי, ד"ר כריסטופר ר. וון ג'קו. היום אמר וון ג'קו כי: "אנחנו ממשיכים להתמקד בצמיחה במוצרים המאושרים שלנו שפונים לשוק של כ-9 מיליארד דולר, ולבצע מחקרים בהתוויות נוספות".