דרופבוקס ממנה מנכ"ל חדש למרכז הפיתוח בישראל

דרופבוקס היא חלוצה בתחום שמירת וסנכרון הקבצים בענן, אך בשנים האחרונות היא פועלת בשוק תחרותי במיוחד, בעיקר מול גוגל • לדרופבוקס מרכז פיתוח בישראל המונה כ-60 עובדים

דרו היוסטון, מנכ"ל דרופבוקס / צילום: מייק בלייק, רויטרס
דרו היוסטון, מנכ"ל דרופבוקס / צילום: מייק בלייק, רויטרס

חברת דרופבוקס הודיעה היום על מינוי היזם הישראלי יונתן סרוסי למנהל מרכז הפיתוח שלה בישראל. לדרופבוקס מרכז פיתוח בישראל המונה כ-60 עובדים, וממוקם בתל אביב.

יונתן סרוסי / צילום: תמונה פרטית
 יונתן סרוסי / צילום: תמונה פרטית

מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל משמש אותה כמרכז הפיתוח המרכזי של החברה באזור המזרח התיכון ומזרח אירופה. לפני כשנתיים החברה שכרה משרד בשרונה, שיכול להכיל בין 100 ל-150 עובדים. בעת החתימה על החוזה, מצבת העובדים של דרופבוקס בישראל עמדה על 40 עובדים, וכחלק מתפקידו, סרוסי צפוי להיות מופקד על המשך הגדלת צוות העובדים של המרכז.

דרופבוקס היא חלוצה בתחום שמירת וסנכרון הקבצים בענן, אך בשנים האחרונות היא פועלת בשוק תחרותי במיוחד, בעיקר מול גוגל ומוצריה המקבילים - גוגל דרייב וגוגל דוקס. החברה יצאה להנפקה ב-2018, וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של למעלה מ-7 מיליארד דולר. שווי המנייה שלה נמצא בירידה מאז ההנפקה, למרות שהכנסותיה, העומדות על כ-430 מיליון דולר, נמצאות בעלייה.

המשרד המקומי של דרופבוקס הוקם ב-2015 על בסיס הסטארט-אפ CloudOn של מאיר מורגנשטרן, שמכר אותו לדרופבוקס ב-100 מיליון דולר. מורגנשטרן שניהל את מרכז הפיתוח עזב לאחרונה את החברה.

בשנת 2009 סרוסי מכר את הסטארט-אפ פלנפלטפורם לחברת התוכנה אוטודסק תמורת 25 מיליון דולר, וניהל את מרכז הפיתוח שלה בישראל במשך כ-4 שנים. במהלך התקופה, הוא הגדיל את צוות המרכז מ-25 ל-150 עובדים. לאחר מכן הקים את חברת סטארט-אפ נוספת בשם ג’אמפר לאבס, שפיתחה מערכת בדיקות וירטואלית למוצרי האינטרנט של הדברים.