הגאות בתשתיות: אלקטרה חוגגת כניסה לת"א-35 עם גיוס של 123 מיליון שקל

שווי השוק של חברת הבנייה והתשתיות זינק לכ-6.4 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 107% במניה בשנה האחרונה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה / צילום: ישראל הדרי
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה / צילום: ישראל הדרי

הנהלת חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה  פתחה השבוע את המסחר בבורסה לרגל כניסתה למדד הדגל ת"א-35. בדומה לחברות מובילות נוספות הפועלות בתחומה, אשר מניותיהן נסחרות בבורסה (שפיר, שיכון ובינוי, קבוצת אשטרום), חוו גם המשקיעים במניית אלקטרה שנה מצוינת, בד-בבד עם השיפור בתוצאות החברה ועם עלייה בצבר ההזמנות שלה.

הגאות במניות ענקיות התשתית הזניקה את שווי השוק של אלקטרה לכ-6.4 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 107% במניה בשנה האחרונה. החברה עצמה מנצלת את המומנטום החיובי, ודיווחה היום (ב') על גיוס של כ-123 מיליון שקל בהנפקה פרטית של כ-2% ממניותיה.

אלקטרה, מהחברות הוותיקות בבורסה, הוקמה בשנת 1945, והחלה להיסחר בבורסה בתל אביב בשנת 1971. החברה פועלת ב-17 מדינות - ביבשת אירופה, בארה"ב, באפריקה ובישראל - ומעסיקה כ-11 אלף עובדים, רובם הגדול בישראל.  צבר העבודות שלה מסתכם בהיקף של כ-14 מיליארד שקל. 

החברה פועלת בחמישה מגזרים מרכזיים - פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל, פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, שירות ותחזוקה, ייזום, פיתוח והקמה של נדל"ן וזכיינות. בשנה האחרונה הרחיבה אלקטרה את פעילותה בצפון אמריקה, לאחר שהקימה חברה בת בבעלותה המלאה, לצורך כניסה לפעילות בענף האלקטרו-מכני בניו יורק.

כחלק מהמהלך רכשה החברה 51% מהון המניות של חברת Hellman Electric ו-51% מהון המניות של חברת Gilston Electrical - חברות קבלניות ותיקות הפועלות בתחום עבודות החשמל בעיר ניו יורק - בהשקעה ראשונית של 41 מיליון דולר (כ-155 מיליון שקל).

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה אלקטרה - בשליטת קבוצת אלקו של משפחת זלקינד ובניהולו של איתמר דויטשר - עם הכנסות של כ-5.1 מיליארד שקל, גידול של 15% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. בשורה התחתונה,  הציגה החברה עלייה של 51% ברווח הנקי, שהגיע לכ-188 מיליון שקל.