לקראת דוחות טבע: האנליסטים צופים הכנסות של 4.35 מיליארד דולר ברבעון

בשורה התחתונה, האנליסטים מצפים שטבע תרשום ברבעון הרביעי רווח נקי Non-GAAP של 61 סנט למניה, ובשנה כולה הרווח למניה יגיע ל-2.39 דולר, לעומת רווח של 2.92 דולר למניה בשנת 2018

מנכ"ל טבע, קאר שולץ / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל טבע, קאר שולץ / צילום: שלומי יוסף

אחרי עלייה של 26% במחיר מניית טבע  מתחילת שנת 2020, חברת התרופות תפרסם היום (ד') בצהריים את הדוחות הכספיים שלה לסיכום שנת 2019. תחזיות האנליסטים הן להכנסות של 4.35 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2019 וכ-17.3 מיליארד דולר בשנה כולה, כלומר ירידה של 4.6% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל בשנת 2018 וירידה של 8.4% בהכנסות השנתיות.

בשורה התחתונה, האנליסטים מצפים שטבע תרשום ברבעון הרביעי רווח נקי Non-GAAP (בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים) של 61 סנט למניה, ובשנה כולה הרווח למניה יגיע ל-2.39 דולר, לעומת רווח של 2.92 דולר למניה בשנת 2018.

מעבר לתוצאות הרבעוניות והשנתיות, המשקיעים יתעניינו יותר בתחזית החברה לשנת 2020. בעוד שדוחות 2019 צפויים להציג ירידה בהכנסות וברווח, נראה כי בשנת 2020 צפוי שיפור. הנהלת טבע חזרה על כך לא פעם, ובכנס משקיעים שערך בנק ג'יי.פי מורגן בחודש שעבר אמר מנכ"ל טבע, קאר שולץ, כי "עד היום עשינו בדיוק מה שהבטחנו לעשות, הפחתנו את בסיס העלויות, טיפלנו היטב בחוב ונמשיך לטפל בו. אנחנו כעת במצב שבו הצמיחה נראית חיובית, ואנו צופים צמיחה קטנה ב-2020, שתגדל בעתיד ככל שהשפעתו של הקופקסון תפחת והמוצרים החדשים ימשיכו לצמוח".

במקביל לפרסום הדוחות, טבע צפויה לפרסם עדכונים נוספים בנוגע להמשך ההתייעלות במערך הייצור של החברה. במסגרת תוכנית ההתייעלות הנרחבת שיצאה אל הפועל בסוף 2017 (והסתיימה למעשה בסוף 2019 עם השגת יעד החיסכון השנתי של 3 מיליארד דולר), טבע סגרה או מכרה 13 אתרי ייצור, ועוד 10 נמצאים בתהליך לסגירתם או מכירתם.

במוקד העניין, כרגיל ברבעונים האחרונים, יעמדו מספר נושאים שהמשקיעים יצפו לעדכונים לגביהם. אחד מהם הוא כמובן היקף החוב של טבע, שירד בשנתיים האחרונות אך הוא עדיין גבוה מאוד, ובסוף הרבעון השלישי היה 26.9 מיליארד דולר.

עניין אחר הוא ההתפתחויות האחרונות שנוגעות להליכים המשפטיים בהם טבע מעורבת - תביעות הקשורות לשיווק משככי כאבים אופיואידיים ממכרים ותביעה על תיאום מחירים בשוק הגנרי בארה"ב. כזכור, טבע הודיעה באוקטובר האחרון על מתווה פשרה עקרוני ליישוב תביעות האופיואידיים, שיכלול תשלום של 250 מיליון דולר במזומן ואספקת תרופה שנוגדת את השפעת האופיואידיים בשווי 23 מיליארד דולר במשך עשור. עם זאת, עד כה לא דווח על חתימה רשמית על המתווה.

עניין נוסף שיעניין את המשקיעים קשור לתרופה המקורית אג'ובי לטיפול במיגרנה. התפתחויות אחרונות בתרופה הקפיצו לאחרונה את מניית טבע - בעיקר אישור ה-FDA לשווק את המזרק האוטומטי של התרופה. ייתכן כי טבע תוכל להעריך כעת אם ובכמה יגדל נתח השוק שלה בארה"ב בעקבות זאת. טבע גם הודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי בתרופה ביפן, וייתכן שתעדכן בנושא ההתקדמות לקראת אישור שיווק במדינה זו.

טבע נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי של 13.4 מיליארד דולר.