אבו מאזן: "כשנגיע לשלום עם הישראלים, יהיה זה שלום מתוק"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף בדיון במועצת הביטחון את ארה"ב וישראל בעקבות הצגתה של תוכנית השלום של הנשיא טראמפ

אבו מאזן / צילום: רויטרס
אבו מאזן / צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף בדיון במועצת הביטחון את ארה"ב וישראל בעקבות הצגתה של תוכנית השלום של הנשיא טראמפ. לדבריו, הפלסטינים לא יקבלו את התוכנית האמריקאית ויתנגדו ליישומה בשטח.

בין השאר אמר ש"ירושלים היא שטח כבוש. למי יש זכות לתת את העיר הזו כמתנה למדינה אחת או אחרת? מזרח ירושלים שלנו ומערב ירושלים שלהם. עכשיו ברור כי ארה"ב לבדה לא תוכל להיות מתווכת ואנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ממשלת ישראל."

הוא דחה את הביקורת על היעדר דמוקרטיה ברשות, והטיל את האשמה על ישראל המונעת זאת. כמו כן, הוא דחה את ההאשמות על שחיתות ברשות. הוא חתם את הנאום באמירה: "אני מוכן לפתוח בשיחות אם יש שותף בישראל. ברגע ההיסטורי הזה, אני רוצה להושיט את ידי לשלום - כשנגיע לשלום עם הישראלים, יהיה זה שלום מתוק", הוסיף.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף את סרבנותו של יו"ר הרש"פ ואמר כי "אם היה באמת רוצה במשא-ומתן, הוא לא היה עכשיו בניו יורק, אלא בירושלים. להתלונן במקום להוביל - זו דרכו של אבו מאזן. לא תהיה כל התקדמות בתהליך השלום כל עוד אבו מאזן מכהן בתפקידו. רק כאשר עבאס יירד מהבמה, ישראל והפלסטינים יוכלו לצעוד קדימה. מנהיג שבוחר בסרבנות, הסתה והאדרת טרור לעולם לא יכול להיות שותף לשלום".

הפלסטינים נמנעו מהעלאה של הצעת החלטה לגינוי ושלילת תכנית טראמפ, לאחר שהתברר כי לא יהיה להם רוב להצעה כזו, בשל התנגדות בריטניה, אסטוניה ומדינות אחרות החברות במועצה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לשני הצדדים לחזור לשולחן המשא-ומתן: "האו"ם מחויב לחזון שתי המדינות ופתרון הקונפליקט על בסיס החלטות או"ם והחוק בינלאומי".