סמסונג השיקה את גלקסי S20 ואת הסמארטפון המתקפל Z Flip: אלה החידושים

לראשונה כוללת סדרת הדגל של סמסונג שלושה תת דגמים • הדגם המתקדם "סמסונג גלקסי S10 אולטרה" מגיע עם מצלמת סטילס ברזולוציה של 108 מגה פיקסל ומצלמת וידאו ברזולוציה של 8K

שנה לאחר שהשיקה את גלקסי S10 השיקה ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית את הדור הבא בסדרת הדגל שלה, ה-S20. תת הדגם המתקדם בסדרה החדשה מגיע עם מצלמת סטילס ברזולוציה של 108 מגה פיקסל המציעה זום דיגיטלי של עד פי מאה, ועם מצלמת וידאו ברזולוציה של 8K. החברה מבטיחה ביצועים כשל מצלמת אקשן (בסגנון גו פרו) בין היתר בזכות תכונות מעקב תנועה מבוססת בינה מלאכותית (AI).

סמארטפון הדגל החדש מגיע הפעם עם שלושה תתי דגמים ולא שניים כמו בדגמים הקודמים. לצד הדגם הבסיסי, בעל מסך בגודל 6.2 אינץ', השיקה החברה את דגם ה"פלוס" בעל מסך בגודל 6.7 אינץ' ואת תת הדגם החדש "אולטרה" שמגיע עם מסך בגודל 6.9 אינץ'. לדגם הרגיל ודגם הפלוס מצלמה ראשית של 10 מגה פיקסל "בלבד".

על פי הודעת סמסונג, שותפות בינה לבין יוטיוב תאפשר העלאה ישירה קלה ומהירה של סרטוני 8K מהמכשיר אל פלטפורמת הווידאו. שותפות נוספת עליה הודיעה החברה היא בינה לבין נטפליקס. על פי ההודעה, שתי החברות פועלות להעניק את המכשיר החדש לבמאים מפורסמים על מנת שאלה יצלמו באמצעותם קטעי בונוס המבוססים על וידאו מקורי של נטפליקס.

המכשיר החדש ייהנה גם מקצב ריענון של 120 הרץ, שמבטיח חוויה "חלקה" יותר במשחקים. החברה הודיעה על שותפות עם מיקרוסופט במסגרתה יהיה המשחק Forza Street זמין לראשונה במובייל, לאחר שיעלה לחנות האפליקציות של סמסונג.

כמו כן מגיעים שלוש הדגמים עם קישוריות לדור החמישי בסלולר (5G), ועם סוללות המאפשרות זמן פעילות ממושך. הדגם הבסיסי מגיע עם סוללת 4,000 מיליאמפר, בדומה לדגמים הקודמים, אולם דגמי הפלוס והאולטרה מגיעים כבר עם סוללות 4500 ו-5000 מיליאמפר, בהתאמה. גם גודל הזיכרון המיידי מרשים בשלוש המכשירים, עם 12 גיגה בייט בדגם הרגיל ובפלוס, ו-16 ג'יגה בייט בדגם האולטרה. נפח האחסון נע בין 128 ל-512 ג'יגה, בדומה לדגמים האחרונים הן בסדרת S והן בסדרת Note .

לצד ה-S20 השיקה החברה גם את הסמארטפון המתקפל גלקסי Z Flip, שמזכיר בעיצובו קופסת סיגריות מתכתית. מדובר במכשיר שבמצב פתוח, דומה בגודלו למכשירים ה"רגילים" שהושקו היום, עם מסך בגודל 6.7 אינץ', ואילו במצב סגור הוא בעל צורה ריבועית.

סמסונג הכריזה על שותפות עם גוגל, במסגרתה התאימה גוגל את הממשק של יוטיוב במיוחד כך שיתאים לתצורה החדשה של הסמארטפון. התצורה החדשה מחלקת את המסך לשני חלקים, עליון ותחתון, כך שבעליון ניתן לצפות בווידאו, ולכתוב במקביל בחלק התחתון בצורה שאמורה להיות נוחה יותר מאשר ניתן כיום בטלפון שטוח.

התצורה החדשה פותחת גם, לדברי סמסונג, אפשרויות חדשות לצילום תמונות סלפי. באופן כללי, המפרט הטכני של המכשיר המתקפל צנוע רק ביחס למכשירים ה"רגילים" שהושקו היום, ועומד בשורה אחת עם הדגמים האחרונים של סמסונג בסדרות S ו- Note. הטלפון המתקפל מאפשר גם ביצוע כמה פעולות בסיסיות בעת היותו מקופל בזכות מסך זעיר של 1.1 אינץ' בחלקו החיצוני.

"משפחת מכשירי הגלקסי S20 שהושקה הערב מהווה בשורה של ממש עבור הצרכנים ומציגה לעולם את מערך הצילום המתקדם ביותר שיוצר אי פעם עבור סמארטפונים", אמר גיא היבש, דירקטור חטיבת המובייל בסמסונג בישראל. לדבריו, "עם זום עוצמתי כפול 100 ויכולות טכנולוגיות שלא היו אפשריות עד כה הרי שמדובר בבשורה של ממש בתחום. בנוסף, שנה אחרי שסמסונג הציגה לעולם את הסמארטפון המתקפל, היא עושה את זה שוב ומגדירה מחדש את הקטגוריה עם מכשיר ה-Galaxy Z Flip היוקרתי והאופנתי הפורץ את גבולות האפשר ומאתגר את כל מה שחשבנו שאפשרי וניתן לעשות עם סמארטפון. בין אם אלו המעבדים החזקים, המסכים המתקדמים או הסוללות העוצמתיות הרי שהמכשירים החדשים שראינו הערב עוצבו עם מחשבה אחת - לאפשר למשתמשים להפיק את המקסימום מהסמארטפון שלהם ולתת דרור לחופש הביטוי שלהם".