נעילה חיובית בתל אביב; מניית טבע קפצה ב-8% אחרי הדוחות

חברת התרופות דיווחה על הכנסות שעלו על התחזיות • אלוני חץ עלתה ב-3.9% • עליות חדות במניות הגז והנפט על רקע עליות של 3% במחירי הנפט; רציו, ישראמקו ותמר פטרוליום עלו ב-7%-6%; דלק קידותים עלתה ב-3.4%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות חדות. ת"א-35 זינק ב-1.1%, ת"א-125 הוסיף 1.8% ות"א-90 טיפס ב-1.4%. ת"א-ביומד עלה ב-1.25% ות"א נפט וגז זינק ב-3.4%.

מניית טבע  זינקה ב-8%. 

רציו  עלתה ב-6%, ישראמקו  הוסיפה 7% ותמר פטרוליום  טיפסה ב-6%. דלק קידוחים  עלתה ב-3.4%. 

עוד בלטו בעליות: אלוני חץ  שהוסיפה 3.9%,פתאל החזקות  שעלתה ב-3.2% ושיכון ובינוי  שטיפסה ב-2.9%. בירידות בלטו: כן פייט  שאיבדה 6%, קמהדע  שירדה ב-4% ופוקס  שירדה ב-2.5%. 

מחזור המסחר עמד על 1.75 מיליארד שקל.

16:10

מתחזקות העליות בת"א והמדדים המובילים מתחזקים בכ-1%. מניית טבע נוסקת בכ-4% ביום מסחר תנודתי בעקבות פרסום הדוחות, ולאחר שרשמה ירידות במשך רוב שעות היום. במסחר המוקדם בניו יורק רושמת המניה עליות של 6%-5%.

עליות חדות של כ-3.5% נרשמות במדד הנפט והגז. רציו , ישראמקו  ותמר פטרוליום  עולות 7%-6%; דלק קידוחים  עולה ב-4%. 

15:30

המגמה החיובית נמשכת בת"א, במקביל למגמה חיובית בבורסות אירופה וצפי להמשך עליות גם בניו יורק (ושיאים חדשים במדדי המניות) בהמשך יום המסחר העולמי. בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות לטווח ארוך בעליות של עד 0.2% ומדדי התל בונד המרכזיים רושמים עליות של עד 0.1%. מניית טבע   מתחזקת בכ-2% לאחר פרסום הדוחות.

במסחר במטבעות נרשם שינוי קל במגמה, והשקל נחלש היום קלות מול המטבעות המרכזיים. הדולר מתחזק בכ-0.1% ל-3.42 שקלים לדולר, והאירו רושם עלייה של כ-0.2% לרמה של כ-3.73 שקלים לאירו.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב דש, מתייחס להשפעות האפשריות של וירוס הקורונה ואומר כי "חלק גדול מהנזק לכלכלה נגרם בגלל פאניקה. התהודה שיוצרת הקורונה הרבה יותר חזקה מאשר נגיף הסארס בזמנו. כמות האזכורים בכתבות של בלומברג של המילה Coronavirus גדול פי 30 מאשר האזכורים של המילה SARS בשלב דומה של התפתחות המחלה. נגיף הסארס הופיע לפני עידן הסמארטפונים, מה שהשפיע על חשיפתו בתקשורת. נציין כי הסארס התחיל לרדת מהכותרות כשישה-שבעה שבועות לאחר הופעתו ואילו אנחנו נמצאים כעת כשלושה שבועות מאז פרוץ וירוס הקורונה".

בנושא אחר, הוא מציין כי "ההתחזקות האחרונה של השקל, למרות ההתערבות של בנק ישראל במסחר במט"ח והבטחותיו למנוע ייסוף חריג, עלולה לערער את אמינותו ולגרום להתחזקות מגמת הייסוף, אשר תפגע בפעילות היצוא דווקא כאשר הסיכונים לכלכלה העולמית עלו. בשבוע האחרון בנקים מרכזיים בשורת מדינות בעולם הורידו ריבית כדי להתמודד עם איומים החדשים הקשורים לווירוס קורונה (ברזיל, רוסיה, פיליפינים, תאילנד ואיסלנד). אצל חלקן הריבית ירדה לרמה הנמוכה היסטורית (ברזיל ותאילנד)".

מניות הגז והנפט שינו כיוון היום והן נסחרות בעליות חדות, לאחר שרשמו ירידות חדות בשבועיים האחרונים. זאת, על רקע עליות חדות של 3%-2% במחירי הנפט והגז הטבעי בעולם היום. תמר פטרוליום , ישראמקו  ורציו  מובילות עם עליות של 6%-5%.

מבין המניות הקטנות, ממשיכה פי.אל.טי פיננס  לבלוט, עולה בעוד 16% במחזור גבוה ומשלימה קפיצה של 280% בחמשת ימי המסחר האחרונים.

14:50

מסחר תנודתי במניית טבע  בעקבות הדוחות: החברה עברה לעליות, והיא מתחזקת בכ-1%-0.5%. בניו יורק  מזנקת המניה ביותר מ-2% לקרת פתיחת המסחר שם.

14:20

המסחר בת"א מתנהל בעליות שערים של עד כ-0.5% במדדים המובילים. מניית טבע   נחלשת בעקבות פרסום הדוחות שלה לרבעון הרביעי, ומאבדת כ-2.5%. מניית החברה רושמת ירידות גם בחוזים העתידיים בוול סטריט. מניית אלקטרה  מובילה את העליות ומתחזקת ב-כ-3.5%. 

11:20

המסחר בת"א מתנהל היום (ד') בנטייה חיובית, ללא שינוים משמעותיים במדדים המובילים. מניית אלקטרה מובילה את העליות במדד ת"א-35, ומתחזקת ביותר מ-2%. חברת התשתיות והנדל"ן נכנסה השבוע למדד ת"א-35 ואתמול דווח כי היא מגייסת 123 מיליון שקל. דלק קידוחים עולה בקרוב ל-2%. אלביט מערכות  וטבע   נחלשות בקרוב ל-1%. 

מניית דלתא מאבדת יותר מ-3%. חברת האופנה היא בין המדווחות על פגיעה בעסקיהן כתוצאה מווירוס הקורונה, והיא דיווחה על חזרה חלקית בלבד לפעילות בסין.

מניית אל על  נחלשת כ-1.6% לאחר שהודיעה כי היא צופה ירידה של 30 מיליון דולר בהכנסות ברבעון. 

"המסחר במט"ח צפוי להיות תנודתי מאוד בימים הקרובים", כך מעריך הבוקר קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, וזאת "על רקע אי-הוודאות בנושא התפתחות וירוס הקורונה והציפייה של הסוחרים להתבטאויות בנקים מרכזיים לגבי ציפיות המדיניות המוניטרית. שתי ההתבטאויות אתמול של בכירי הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה הפחיתו מעט את החששות מהורדות ריבית באירופה וארה"ב בטווח הקצר, אך ניכר כי הנושא נמצא על סדר היום של הבנקים המרכזיים, והם ימשיכו לבחון אותו, כך שכל איתות או רמז יכולים להשפיע על המסחר בשוק המטבעות.

"עבור הצרכנים הישראלים, היחלשות האירו היא חדשות טובות בטווח הקצר, שכן היא עשויה להוביל לירידה במחירי מוצרים המיובאים מאירופה, כגון רכבים, וכמובן היא מוזילה את החופשות ליבשת. האירו נמצא בשפל של כמעט 20 שנה, כאשר לקשיים שעימם אירופה מתמודדת זה תקופה ארוכה התווסף בשבועות האחרונים גם וירוס הקורונה, שמייצר שוב אי-ודאות וחששות משקיעים מפני האטה נוספת בכלכלה האירופית", מוסיף לוי.

לדבריו, "הסיבה לכך שאירופה נמצאת כרגע בסיכון רב יותר מכלכלות אחרות היא קשרי המסחר הענפים עם סין. במידה שכלכלת סין תאט, כפי שצפוי בעקבות התפרצות הווירוס, יש סיכוי גבוה שאירופה תיפגע פגיעה היקפית וזה משתקף בשער האירו. השקל בינתיים ממשיך להפגין עוצמה ומתחזק מול האירו והדולר, ואף נמצא בשיא כל הזמנים מול הסל".

10:00

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות שערים קלות במדדים המובילים, על רקע הרגיעה היחסית בשווקים בחששות מפני וירוס הקורונה. אמות , פריגו   ודלק קידוחים  מובילות את הצד החיובי במדד ת"א-35, ומתחזקות בכ-1.4%-0.8%. בצד השלילי בולטת טבע  , שמאבדת כ-0.5%. החברה תפרסם היום את דוחותיה.

את הירידות מובילה מניית לייבפרסון   שנחלשת בכ-0.7%. 

מדד הנפט והגז בולט בעליות של כ-1%, כאשר שותפויות רציו  ורציו פטרוליום  מתחזקות ביותר מ-2%. מן העבר השני של המדד בולטת תמר פטרוליום  בצניחה של 3%.   

06:25

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות הנאות אתמול (ג') ועל רקע תגובות החברות המקומיות להתפרצות נגיף הקורונה. אמש דיווחה אל על כי היא עוקבת אחר ההתפתחויות וצופה ירידה של 30 מיליון דולר בהכנסות ברבעון.  חברת מגדל מסע עולמי הודיעה לסוכני הנסיעות כי לאור וירוס הקורונה היא לא תאפשר לבטח נוסעים לאסיה בפוליסת ביטול לנסיעות לחו"ל. 

יום המסחר בוול סטריט הסתיים אמש בשינויים קלים במדדים המובילים: מדד S&P 500 עלה בכ-0.2%, הנאסד"ק הוסיף כ-0.1% ואילו הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי. העליות הספיקו ל-נאסד"ק ול-S&P 500 כדי לחלץ שיאי נעילה חדשים והדאו רשם שיא חדש במהלך יום המסחר.

המניות הדואליות צפויות להעיק מעט על מדד ת"א 35. טבע חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 2.5%, לייבפרסון עם פער שלילי של 1.7% ואיי.אף.אף עם פער שלילי של 1.3%.

בתל אביב ננעל אתמול יום המסחר כשהמדדים המובילים עלו ביותר מ-1%. מדד ת"א 35 עלה ב-1.1%, ת"א 125 עלה ב-1.2% ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.6%.

בורסות אירופה ננעלו אתמול בטריטוריה ירוקה. בפרנקפורט מדד דאקס עלה ב-1%, בלונדון פוטסי 100 הוסיף 0.7% ובפריז קאק 40 התקדם ב-0.6%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.9%.