חברת ציוד גידול הקנאביס הידרושופ מקימה אקסלרטור בתחום

הידרושופ, המשווקת מוצרים לגידול הידרופוני ומוצרים נוספים לגידול צמחים בבית ובגינה, מפעילה את אתר האינטרנט קאנה, ואת אתר פאפיז, המוכר אביזרים לצריכת קנאביס ואביזרי אופנה הקשורים לקנאביס

הידרושופ סניף הכפר הירוק / צילום: הידרושופ
הידרושופ סניף הכפר הירוק / צילום: הידרושופ

עם היציאה של הקנאביס בעשור האחרון מן המחשכים לקיום כמוצר רפואי לגיטימי, הופכים לגיטימיים ורשמיים גם גורמים המשווקים מוצרים נלווים לגידול הצמח ולצריכתו.

רשת הידרושופ, שהוקמה לפני 17 שנה, משווקת מוצרים לגידול הידרופוני, כלומר ללא צורך באדמה, וכן מוצרים נוספים לגידול של צמחים בבית ובגינה. מוצרים אלה יכולים בעיקרון להתאים לגדל כל צמח בגידול ביתי, והחברה אף מציינת כי היא "מאמינה בהשפעה החיובית של גידול צמחים על בני אדם וילדים". ואולם, אם למישהו היה ספק אילו צמחים אפשר לגדל באהבה באמצעות מוצרי הגידול שלה, הרי שהחברה אינה מסתירה שהיא מפעילה גם את אתר האינטרנט קאנה, ואת אתר פאפיז, המוכר אביזרים לצריכת קנאביס ואביזרי אופנה הקשורים לקנאביס, בין היתר את "התיק שלא יסגיר אותך אף פעם". אתר החברה מכיל טיפים לגידול קנאביס, סילוק הריח, מניעת עובש ספציפית בקנאביס ועוד.

הידרושופ מציעה ערכות גידול ביתי וכן אוהלי גידול בשם Secret Jardain, וכן מגוון מוצרים נלווים רבים נוספים כגון כלי גינון, מערכות בקרת אקלים, דשנים, מערכות השקיה ועוד. מוצרי החברה משווקים ב-11 סניפים, כולל באילת, בבאר שבע, בנתניה, באשקלון, במספר סניפים בתל אביב וגם כמובן בפרדס חנה. לרשת פאפיז שישה סניפים, נפרדים מסניפי הידרושופ.

אוהל גידול של הידרושופ SecretJardin DarkRoom240
 / צילום: הידרושופ
 אוהל גידול של הידרושופ SecretJardin DarkRoom240 / צילום: הידרושופ

כעת מקימה הידרושופ אקסלרטור לחברות חדשניות בתחום הקנאביס. האקסלרטור, CannavateX, "יקדם מיזמים המפתחים מוצרים עבור תחום הקנאביס הביתי והתחום התעשייתי", כך על פי החברה. בין היתר היא מחפשת טכנולוגיות לבקרה חקלאית, בינה מלאכותית לשיפור היבולים, חקר השפעות התאורה המלאכותית על צמחי הקנאביס, תקשורת בין חיישנים, סמארטפונים ומוצרים טכנולוגיים אחרים באמצעות IOT - האינטרנט של הדברים, ניתוח ביג דאטה ולמידת מכונה.

לדברי תום לביא, סמנכ"ל התפעול של הידרושופ: "קבוצת קאנבייט הוקמה ב-2001 על-ידי פלג ואומרי פסטיג. הקבוצה כוללת את רשת הידרושופ, רשת של ציוד חקלאי מתקדם הנמכר לשוק הביתי ולשוק החקלאי, כולל לחוות הקנאביס המאושרות. אני ייסדתי חוות קנאביס בעמק האלה, אשר הידרושופ מושקעת בה.

"במשך השנים, עשרות או אולי מאות יזמים הגיעו אלינו עם רעיון או אבטיפוס למוצר שאפשר למכור דרך רשת החנויות שלנו. לעיתים קרובות הם צריכים עזרה במימון, אבל בעיקר בשיווק. למשל, פנה אלינו יזם שפיתח מערכת לשליטה ובקרה של מזג אוויר במלונות, ושאל אם אפשר להסב אותה גם לבקרת אקלים במתקני גידול. הוא לא ידע בדיוק איך להתאים את המוצר לצמחים, ואיך להגיע לשוק הזה. אנחנו רוצים לתת להם את כל המעטפת. לפעמים יזמים מגיעים לשוק עם מוצר מגניב, אבל הם לא יכולים למכור אותו. אנחנו יודעים מה השוק צריך.

"בנוסף, נוכל לתת ליזמים להתנסות עם הקנאביס שאנחנו צפויים להתחיל לגדל בקרוב בחממה שלנו בעמק האלה. אנחנו מעריכים כי השתילים האשונים יגיעו תוכל כמה חודשים. לאקסלרטור יהיה רישיון לשימוש בתוצרת הזו לשם מחקר ופיתוח. אולי בהמשך נשקיע גם הון בחברות הללו, אבל בשלב הראשון אנחנו בעיקר מציעים את המומחיות שלנו".

מערכת הידרו GHE AquaFarm / צילום: הידרושופ
 מערכת הידרו GHE AquaFarm / צילום: הידרושופ

לביא מספר כי"יש לנו מומחיות של כמעט 20 שנה בגידול ושיווק מוצרים נלווים לקנאביס (המאושרים לשימוש בישראל כמוצר רפואי זה עשור בלבד - ג' ו'). תמיד מכרנו מה שחוקי. מכירה של ציוד בישראל היא חוקית כל עוד אני לא מוכר את הצמח - אני מוכר מתקן גידול ולא שואל מה אתה הולך לעשות עם זה. בארה"ב שיווקנו את המוצרים שלנו בכל מקום שבו זה היה חוקי. אבל כיום רוב הפעילות שלנו בארץ, והגענו כאן לאיזו שהיא תקרה. אנחנו מקווים כי המוצרים החדשניים הייחודיים יאפשרו לנו הקמה של פעילות משמעותית בינלאומית".

"אנחנו לא משקיעים השקעה כספית אבל אנחנו כן מעניקים תשתיות, מומחיות, שיווק, גישה לחומר הגלם. בעתיד תהיה כנראה גם קרן שתשקיע, אבל לא בשלב הראשוני. אנחנו כבר בקשר עם בערך עשרה מיזמים פוטנציאליים, בתחומים כמו בינה מלאכותית ו-IOT לתחום חקלאות הקנאביס, מכשור רפואי ואפילו אופנה".

תיקון: קיים ספר בשם "המדריך הישראלי לגידול קנאביס" שנכתב על ידי יאיר רביב וע"י פסטיג פלג.