מייסד בטר קנאביס יוחאי גילד נעצר בתאילנד בחשד לסחר בסמים

גילד, מחלוצי סצנת הקנאביס הישראלית, שוחרר בערבות • בטר קנאביס: "יוחאי הוא אדם פרטי המתגורר כשנתיים בתאילנד ומזה שנים אינו נמצא בתפקיד פעיל או ניהולי בחברה" • אתר חדשות תאילנדי: "הישראלים התנהגו כמו מאפיה, סחרו במגוון סמים וניסו לשחד את השוטר"

קנאביס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

יוחאי גילד, מייסד חברת בטר קנאביס, אחת מחלוצות התחום בישראל, נעצר בתאילנד בחשד לסחר במגוון סוגי סמים במסיבות בקופנגן. גורמים מקורבים לחברה מישראל אישרו כי גילד נעצר. בהמשך דווח כי הוא שוחרר בערבות. 

אתר עיתון העסקים התאי Manager Online מסר כי קבוצת ישראלים וביניהם גילד נעצרו בתאילנד בחשד כי סחרו בקוקאין, בקטמין, במריחואנה ובסמים נוספים, וכי ניסו לשחד את השוטרים במיליון דולר, אך הצעתם סורבה. פרטים אלה לא אושרו על-ידי הגורמים מישראל.

גילד הקים את בטר קנאביס ב-2008, אחרי תקופה בה התמחה בגידול קנאביס בארה"ב. החברה הייתה מהמצליחות בשוק זה בתקופה בה היה מוגבל לשמונה חברות ששיווקו סחורתן ישירות לצרכנים, ימי האסדרה הישנה. החברה הצליחה רק ברגע האחרון לקבל אישור לפעול לפי האסדרה החדשה, אך כיום מוצריה משווקים בהצלחה גם בבתי המרקחת.

בטר קנאביס הייתה אמורה להתמזג לתוך השלד הבורסאי ווייטסמוק, אך העסקה לא צלחה, ובעקבות זאת התפטרו היו"ר דני נווה (שר הבריאות לשעבר והיום יו"ר כלל ביטוח) והמנכ"ל פיני צרויה (לשעבר מנכ"ל אסותא), וקבוצת בעלי מניות בראשות נווה ומתי בורדו תבעה את החברה. התביעה נמשכה כאשר הובטח כי תגיע השקעה בחברה מתאילנד. בעלי המניות כנראה העדיפו לנסות לממש את החזקתם במקום תביעה.

גילד אינו בעל מניות רשמי בבטר קנאביס, אולם השליטה בחברה נמצא בידי אמו, פרופ' גליה גולן (פרופסורית למדעי המדינה במרכז הבינתחומי בהרצליה ופעילת שמאל). מהחברה נמסר כי "יוחאי הוא אדם פרטי ומזה שנים אינו נמצא בתפקיד פעיל או ניהולי בחברה".

עם זאת, לאור העובדה שגילד הואשם בטרפוד עסקת המיזוג של בטר לתוך השלד ווייטסמוק, וכן לאור העובדה שהמשקיע היה אמור להגיע מתאילנד, ניתן להניח כי יש לו עדיין השפעה כלשהי על החברה, או לפחות הייתה לו טרם נעצר. מהחברה נמסר כי "מניות השליטה נמצאות בידי אמו של יוחאי גילד, ולו אין כל נגיעה בחברה או בעסקה המתגבשת עם המשקיע התאילנדי. החברה עולה מזה על מסלול של אסדרה, ואנו מאחלים ליוחאי בהצלחה רבה ומקווים שהנושא יתברר כלא נכון".

בטר קנאביס מנוהלת היום בפועל על-ידי יעקב מלכו, שמונה לאחרונה למנהל הפעילות בישראל, ועל-ידי המנכ"ל האוסטרלי בריידן מקגרת', שנכנס לתפקיד לפני כמה חודשים בעקבות פרישתו של פיני צרויה. החברה כאמור פעילה ומייצרת מוצרים, גם כאלה התואמים את האסדרה החדשה.