על רקע התחרות העזה: גוגל מבצעת ארגון מחדש של פעילות הענן

בגוגל מתקשים לסגור את הפער בתחום הענן עם אמזון ומיקרוסופט, שמובילות את השוק • בגוגל ציינו כי "מספר קטן של עובדים" קיבל הודעה על ביטול משרותיהם

סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל וסמנכ"ל גוגל באזור אירופה /  צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE
סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל וסמנכ"ל גוגל באזור אירופה / צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE

גוגל הודיעה שהיא מצמצמת מקומות עבודה בחטיבת מחשוב הענן שלה, במסגרת רה-ארגון שמיועד לשפר את תפקוד העסקים שהופכים יותר ויותר מרכזיים לחברה האם שלה, אלפאבית.

החברה מסרה שלשום ש"מספר קטן של עובדים" קיבל הודעה על ביטול משרותיהם. גוגל לא מסרה בכמה תפקידים מדובר, והודיעה שהיא פועלת במשותף עם העובדים כדי לאתר עבורם תפקידים חדשים בחברה.

המהלך הזה מגיע בתקופה בה גוגל מגבירה את מאמציה בשוק מחשוב הענן במטרה לסגור את הפער בינה ובין מובילת השוק - אמזון וסגניתה מיקרוסופט. המאבק על הדומיננטיות בשוק הענן הפך להיות אחד העזים בין ענקיות הטכנולוגיה.

לגוגל יש היסטוריה ארוכה של תחרות בתחום הענן. במשך שנים היא השכירה חלק מיכולת מרכזי הנתונים שלה לחברות אחרות, לעיבוד ואחסון מידע. היא מציעה גם שירותים כמו אי-מייל, מסמכים וגיליונות נתונים שמאחסנים נתונים בענן.

גוגל חידדה בשנים האחרונות את המיקוד שלה במכירת שירותים כאלו לחברות גדולות, היכן שאמזון ובייחוד מיקרוסופט רושמות הצלחות גדולות. היא שכרה את תומאס קוריאן, לשעבר בענקית התוכנה אורקל, לנהל את גוגל ענן.

אחרי כניסתו לתפקיד לפני כשנה, קוריאן תגבר את צוותי המכירות והתמיכה כדי לטפל טוב יותר בלקוחות החברה. הוא חיזק את שורות הניהול על ידי גיוס בכירים עם מומחיות במכירות ללקוחות תאגידיים. אחד הגיוסים היה של רוברט אנסלין מענקית התוכנה הגרמנית סאפ לתפקיד מנהל מכירות הענן של גוגל. ג'ון ג'סטר, לשעבר במיקרוסופט, מונה לניהול יחסי הלקוחות של גוגל קלאוד.

החודש דיווחה גוגל על מכירות של 2.6 מיליארד דולר לחטיבת מחשוב הענן ברבעון הרביעי של 2019, עלייה של 53% ביחס לרבעון המקביל ב-2018. בכל 2019 רשמה גוגל הסתכמו מכירות החברה בתחום הענן ב-8.9 מיליארד דולר, לעומת 5.8 מיליארד דולר ב-2018 ו-4.1 מיליארד דולר ב-2017.

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי אמר ביולי שהחברה מתכננת לשלש את כוח המכירות שלה בשנים הקרובות. עסקי הענן היו התחום שבו גוגל הוסיפה הכי הרבה עובדים ברבעון הרביעי, מסרה לאנליסטים סמנכ"ל הכספים של אלפאבית, רות פורת, בשיחת הוועידה לאחר הדוחות.

"טיפול בארגונים גדולים שונה מטיפול בעסקים קטנים ובצרכנים", אמר ריי וונג, מייסד חברת הייעוץ קונסטליישן ריסרץ' מעמק הסיליקון. הרה-ארגון הוא חלק מהמעבר של גוגל להתמקד בלקוחות גדולים, לדבריו.