החל השלב הראשון במכרז הדור החמישי בסלולר: הוגשו הצעות משותפות

למרות חילוקי הדעות והמתיחויות סביב מיזוגים בשוק התקשורת, החברות הגישו הצעות למכרז • ההצעות שהוגשו הן של פרטנר והוט מובייל והצעה נוספת של סלקום, גולן טלקום ואקספון • פלאפון מגישה הצעה לבד, ולכן השלב הנוכחי אינו רלוונטי עבורה

דור חמישי בסלולר / אילוסטרציה: shutterstock
דור חמישי בסלולר / אילוסטרציה: shutterstock

למרות כל חילוקי הדעות והמתיחויות בין החברות בשוק הסלולר, על רקע המשאים-ומתנים המתנהלים למיזוגים, הוגשו אתמול (ב') למשרד התקשורת ההצעות המשותפות לקראת מכרז הדור החמישי.

ההצעות שהוגשו נועדו לאישור מוקדם של המשרד את הקבוצות, וזאת לקראת המעבר לשלב הבא של המכרז. הדיונים סביב נוסח ההצעות נמשכו אתמול עד הרגע האחרון ולוו בלא מעט מתיחויות בקרב הקבוצות, אך בסוף החברות הגישו את ההצעות בלית-ברירה. 

ההצעות שהוגשו הן של פרטנר והוט מובייל והצעה נוספת של סלקום, גולן טלקום ואקספון. פלאפון מגישה הצעה לבד, ולכן השלב הנוכחי אינו רלוונטי עבורה.

ההצעות הוגשו אחרי שבית המשפט דחה עתירה שמטרתה הייתה לשנות את תנאי המכרז. בעקבות זאת החליט משרד התקשורת לקדם את המכרז על-פי התוכנית המקורית שלו, וזה אומר שבזמן הקרוב המכרז צפוי להתקיים בכמה סבבים, עד שיוקצו כל התדרים שתכנן המשרד להקצות בכמה תחומי תדר. 

עם סיום המכרז והקצאת התדרים נערכות החברות למרוץ פריסה, וזאת במסגרת תמריצים שהמשרד החליט להעניק לחברות שיקימו אתרי דור חמישי. חשוב לציין כי בעיני כל המפעילים, התדרים שיוקצו בשלב הנוכחי צפויים לעבות את הרשתות הקיימות בדור הרביעי, והקמה מלאה של רשתות דור חמישי תקניות לא תקרה בקרוב.